[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Stopper under kjøring

Stopper under kjøring

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

Stopper under kjøring

Innlegg AtvNoobie » 07 Jun 2011, 19:16

Dette er egentlig noe som har plaget ATv`en siden den var ny.
Men iom at vi fikk den for en 1000lapp så tenkte vi at vi skulle prøve og fikse det selv.

Om atven er kald eller har stått en stund. så starter den på kickstart ved første spark. El-start funker ikke da batteriet dør ut etter en liten runde på åkeren etter full lading. om den stopper under kjøring så må jeg vente kanskje 1-2 min uten å røre den før jeg får start på den. så kan den kjøres en liten stund før dette skjer igjenn. etter mye om å men så stopper den helt opp og det nytter ikke å få start på den igjenn. da er det bare å sette den inn i skuret for kvelden. og den kan kjøres litt på samme måte dagen etterpå. jeg kan ligge på flat mark med full gass og motoren bare plutselig dør.. det hjelper ikke å gi gass en gang.
Atv`en triller på flat mark til den stopper.

Batteriet kan være fulladet / splitter nytt. men etter en runde og motorproblemene starter så er batteriet dødt. og elstart funker ikke igjen.

Dette er en billig atv som er kjøpt på jula for 3-4 år siden. Aner heller ikke hvilket merke den er.. står ikke noe som helst på den.. bare ATV over lykta.
Jeg aner ikke hva som kan være galt med den :/ Noen av dere som kanskje vet hva som er galt med den?
AtvNoobie
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 07 Jun 2011, 19:07

Re: Stopper under kjøring

Innlegg smaug » 08 Jun 2011, 11:26

Sikkert elendig ringklaring på motoren som gjør at mye av kompressjonen forsvinner ved kald motor og olje. Du kunne evt prøvd med en skikkelig tykk gugge av en motorolje.
Ventilklaringen kan også være for liten.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron