[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Ulyd fra variator

Ulyd fra variator

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

Ulyd fra variator

Innlegg ola-nordmann » 28 Jun 2012, 22:05

Hei, jeg har akurat kjøpt med en smc captain 300 2010mod, og selfølgelig begyte det og komme lyder/ulyder bare noen timer etter jeg kom hjem.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive lyden men det er en slags uling men i lav frekvens (mørk tone). Den kommer kun ved lite gasspådrag, når fremmre variator/clutch (eller hva nå det heter) har gått i inngrep,
og blir borte ved høyere hastighet.
Jeg tok av dekselet over reimen/variatoren og fant ingen umiddelbare feil, det eneste jeg stusset på var at reimen kanskje kunne ha ligget lengere ute på bakre variator/clutch.
Reimen målte 23mm i bredde (ny skal den være 24 og min. mål er 22mm)

Så hva sier dere er det en lyd eller ulyd?

Og har noen tips om hvor man kan få kjøpt deler til doningen, i første omgang variator deksel pakning (ser like hel og fin ut enda men...)

Takker og bukker for alle innspill
ola-nordmann
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 28 Jun 2012, 21:49
Stolt fører av:

Re: Ulyd fra variator

Innlegg ola-nordmann » 05 Jul 2012, 11:26

Update, lyden kommer fra sentrifugal clutchen som titter etter sekundær variatoren.
Det har tydligvis vært rimelig varmt der da clutch huset/trommelen har fått blåaktig farge. Tok av clutchen og mattpusset trommel og clutchbelegg, og lyden ble borte [smiil] , i 10 minutter [neinei]
ola-nordmann
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 28 Jun 2012, 21:49
Stolt fører av:

Re: Ulyd fra variator

Innlegg tipo176 » 05 Jul 2012, 20:42

Det er desverre en av gledene av å eie noe som er produsert av noen som har drukket alt for mye risvin. Du får trøste deg med at det dukker ganske sikkert opp mye mer etter hvert.
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: Ulyd fra variator

Innlegg ola-nordmann » 05 Jul 2012, 22:03

He he, det var jo oppløftende å høre.... så du anbefaler å dumpe den i glomma før irritasjonen blir for stor
ola-nordmann
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 28 Jun 2012, 21:49
Stolt fører av:


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester