[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 250cc innkjøring, 40km/t???

250cc innkjøring, 40km/t???

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

250cc innkjøring, 40km/t???

Innlegg gpjens » 17 Jul 2012, 12:48

Nettopp fått ny Access SP 250cc. I manualen står det at en ikke skal overstige 40km/t den første mnd? Hva er det for noe??? For det første kan det vel ikke stemme at en trenger det, og for det andre så kommer det ho helt an på hvor mye en kjører på en mnd. Noen kan kjøre 1time dagen, noen mindre, og noen flere timer hver dag.

Det jeg har blitt tipsa om fra andre motorsyklister er at jeg skal holde meg borte fra å prøve maxfart, og at jeg ikke skal akse fort.. heller la maskinen komme opp i fart i en fin kurve, ikke kjøre for lenge på høyeste innkjøringsfart (anbefalt 50-60km/t, som det er for det meste rundt i byen her og utenfor), og ikke kjøre masse lange og seige oppoverbakker.. Kjørte 3mil i går. Var oppe i 70kmt en gang, ellers har jeg fulgt de andre rådene jeg har nevnt.

Hva andre her på forumet anbefaler?
gpjens
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 23 Des 2008, 09:36

Re: 250cc innkjøring, 40km/t???

Innlegg Pol800aris » 19 Jul 2012, 00:02

Kjør som du ville gjort til vanlig, uten å ruse motoren osv. Kjør pent, så går detta fint.
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: 250cc innkjøring, 40km/t???

Innlegg gpjens » 19 Jul 2012, 08:50

Jeg vet jo seff at en ikke må drive og kjøre i under 40kmt, men jeg begynte å lure når produsenten har skrevet det i manualen.. om de selv anså motoren for å være SÅ dårlig. Fekk mail av importøren med samme svar som alle andre har, at en kan kjøre vanlig, bare ikke prøve seg på noe maxfart, la motoren få komme opp i fart i fin kurve, og ligge unna spinning og lek.. Det med å vente til motor er varm med å kjøre, ser jeg er litt ymse meninger om. Jeg legger meg midt på og lar den gå litt varm i 30-60sek, og starter kjøringen rolig.. rolig gate, så jeg vil ikke annet uansett :)
gpjens
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 23 Des 2008, 09:36


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester