[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Små problemer med barossa 250.

Små problemer med barossa 250.

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

Små problemer med barossa 250.

Innlegg Tempo Olsen » 19 Aug 2012, 18:40

Hei!
Har akkurat kjøpt meg en 2005 Barossa quarterback 250.
Har 3-4 ting eg sliter litt med: [hjelp]
(Har fikset problemet med at den drog dårligt) [vittig]

Når eg kommer opp i 60kmt så føles det som om den vandrer mye i veibanen, hører også ule-lyd fra bakakslingen så mistenker gåent hjullager.
Noen formening her?

Også er det ikkje lys i speedometeret, lyser heller ikkje viss eg slår på fjernlys (varsellampene).
Alle vanlige lys virker (fjernlys, baklys, kjørelys og blinklys).

Bremsene bak er også helt død, ingen reaksjon i det helle tatt.
Mistenker tomt for bremsevæske.
Fram bremsen virker helt topp :-)

Alle tips mottas med takk [oh yes]
Sist endret av Tempo Olsen den 19 Aug 2012, 22:07, endret 1 gang
Tempo Olsen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 19 Aug 2012, 18:20
Stolt fører av:

Re: drar dårlig (barossa 250).

Innlegg Tempo Olsen » 19 Aug 2012, 18:44

Starter forresten veldig lett [oh yes]
Grunnen til at den gikk dårlig var et feilmontert gasshåndtak, som gjorde at eg kun fikk gi 1/4 gass [neinei]

Men trenger fortsatt tips for og ordne resten [vente]
Noe dere lurer på eller trenger vite for og komme med tips så skrik ut

Alle tips mottas med takk!
Tempo Olsen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 19 Aug 2012, 18:20
Stolt fører av:

Re: Små problemer med barossa 250.

Innlegg do.ob » 08 Sep 2012, 14:44

Har du vei, eller cross dekk? Cross dekk er laget og designet for bruk på gruss og gjørme, skal du kjøre med sånt på asfalt og hardt føre vil det riste noe inni helvete, gi dårlig grip( noe som øker bremselengden og evnen til å svinge brått) og ikke minst lage mange rare lyder. Så første tipset er å invistere i ordentlige vei dekk, dersom det er vei du kjører på (antar at det er det med tanke på kjøretøyet og hastighetene du snakker om)

Det kan også være at hjulene ikke står jevnt. Det skal finnes streker på undersiden av revers boksen som sitter på akslingen bak. Disse strekene skal være likt fordelt på begge sidene, er de ikke det så har du funnet grunnen til problemene dine. Hjul lagrene dine sitter ved skivebremsen bak og ved bakdrevet, har en smc 300 selv, men tror det skal være likt. Disse er det greit å bytte en gang i året, noe de fleste er dårlige på. Du får smoothere flow og hele dritten triller lettere, ergo kan du få bedre toppfart og mindre drivstoff forbruk.

(dersom du har vei dekk; og hjulene står riktig i forholdt til hverandre så-->) Ristingen og vobling skyldes som regel forstillingen (slit på bærekulene og lager i fronten) eller dårlig avbalanserte dekk. Men med dårlig avbalanserte dekk rister det ved økt hastighet, mens vobling, altså ufrivillig svinging og mye ubalanse skyldes slitte bære ledd og ødelagte gimmy foringer i forstillinger (disse sitter som regel inni de stedene der du kan se fett nipler ) det er veldig viktig å smøre disse jevnlig, eller så går de til helvete.

Generelt er atv en maskin som trenger mye vedlikehold, du må passe på å ha nok olje i motoren og i kjølingen, samt fylle på fett nipler som jeg sa og helst bytte alle lagrene og foringer/pakinger eller hva det nå heter 1 gang i året. Men så kommer jo det ann på hvor mye du kjører med den såklart, og om du bruker den på vinteren.. Men siden din er 2005 mod, regner jeg med at alle har gitt faen i den atven ganske lenge, så jeg vil anbefalle på det sterkeste å gå gjennom og fikse og ordne litt ting. gjorde det da jeg kjøpte min og det ble STOOOR forskjell på kjøre egenskapene og ikke minst draget (men da må du rense gasser, bytte tennings plugg og rense luft filter i tillegg)

Når det gjelder speedo lyset ditt så er det bare å åpne opp og se på hvilken lyspære som sitte i, og se om du får tak i en sånn. Eller bare kjøpe nytt på speedoptions.no eller andre sider. Den du har er jo grise stygg uansett så, kan være greit å bytte ut istedet for å prøve å fikse den.

Lykke til [vittig]
do.ob
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 16 Jul 2012, 23:17
Stolt fører av:

Re: Små problemer med barossa 250.

Innlegg do.ob » 08 Sep 2012, 14:48

Når det gjelder bakbremsen så er det nok den skruen som stikker ut som skal strammes. Den finner du på selve bakbremsen, en skrue og en bolte. Må få skrudd den lenger inn.
På min smc 300, er det samme pumpe for front og bak brems, så regner med at din 250 har det samme. Ergo er det ikke lav bremse væske dersom front bremsen funker (men fyll på om det er lavt uansett).
Kan være at veieren røk, bremse klosser må byttes ut eller rett og slett å stramme den som jeg sa på starten
do.ob
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 16 Jul 2012, 23:17
Stolt fører av:


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester