[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Motor, luftinntak, olje, kjede osv...

Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg glenn911 » 06 Okt 2014, 18:13

Hei

Skal i gang å skifte registerkjeder på min Can-Am 650XT. Lurer derfor på hvor dere bestiller delene deres? Det er ikke så mange steder jeg har funnet i USA som sender til Norge... I Norge er dem alt for grådig, så det er uaktuelt. Skal ha en del ting når jeg først bestiller, tar med alle bremser alt nytt i styre, pakninger høyre og venstre pluss topppakninger og ventil deksel pakninger+++ I Norge er dette deler for over 10.000,- så det er jo mye å spare på å hente det over dammen. Hører de har bedre priser i Sverige også??

Motoren er ute av ramma og står på benken (aldri skrudd på en ATV før, må si jeg ble positivt overasket), og kjedestrammere og guider er ute. Jeg har ikke tatt ut de guidene som er festet i toppen (motsatt side av de strammeren presser på), disse finnes det ikke spor av slitasje på, men ser at det er nytt delenummer på disse også, noen som har noen mening om hvor vidt det er noen vits i å bytte dem samtidig bortsett fra at det jo er enkelt nå da motoren står på benken? Jeg driver ett verksted, så det er ikke så farlig om jeg må ha motoren ut i ny og ne, har godt med utstyr, så det gikk/ går fort.

Mvh
Glenn
glenn911
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 06 Okt 2014, 17:54
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg smaug » 06 Okt 2014, 20:14

Sett på ebay? Søk på delenr.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg RallySS » 06 Okt 2014, 21:36

Registrer deg på http://www.jetcarrier.com/ så forholder du deg kun til dem. Dem sender til norsk adresse.
RallySS
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 04 Okt 2014, 08:01
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg glenn911 » 07 Okt 2014, 11:53

Takk for svar, men har noen en side å anbefale om jeg skal bruke jetcarrier?

Med det samme, er det noen som har synspunkter ang. guidene som sitter fast i toppne? om jeg skal bytte dem eller ikke?
glenn911
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 06 Okt 2014, 17:54
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg smaug » 07 Okt 2014, 11:54

De blir vanligvis byttet ja.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg glenn911 » 09 Okt 2014, 08:16

Takk for svar.

Jeg burde kanskje startet en ny tråd, men tar sjansen på at noen kanskje kan svare her. Jeg har ikke startet min ATV da jeg kjøpte den med helt utslitte registerkjeder som var delvis demontert(kjedestrammerenne). Nå da motoren er tatt ut og jeg venter på deler har jeg fått meg litt oversikt og lurer på følgene: Det er en bryter (ettermontert) som sitter på siden av speedometeret som jeg ved første øyekast ville tro var for varmehåndtak, men ledningene ender på girkassa?? hva er denne til? ATV'en er regga som MC så skulle ikke tro det var nødvendig med noe utkobling av farts sensor?? Ledningene ender altså på de små terminalene som sitter i nærheten av farts sensoren.... Kan ikke finne disse i koblingskjema i verkstedhåndboken..
glenn911
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 06 Okt 2014, 17:54
Stolt fører av:

Re: Hvor kjøper du deler? Registerkjede bytte

Innlegg smaug » 09 Okt 2014, 12:40

For å koble ut triptelleren kanskje. Hvor mange km står det på telleren når du kjøpte den?

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Motor og drivverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron