2" liftkit can-am Outlander

Olje, gass, justeringer, typer, instillinger, merker osv...

Max

Innlegg cruiser » 27 Jun 2009, 01:00

Det ble rått bror
Kjempe bra at di var så fine å kjøre på etter veien også
blir morsomt å høre når du får testet mer
Grattis med nytt hjulsett :YEAH
cruiser
150ccm
 
Innlegg: 49
Registrert: 02 Des 2008, 14:41
Bosted: Tønsberg-Stokke i Vestfold

Innlegg skoTner » 27 Jun 2009, 09:15

Utrolig tøft!! Gleder meg til å se den live..
skoTner
400ccm
 
Innlegg: 101
Registrert: 25 Mar 2009, 21:42
Bosted: Andebu

Innlegg gkjernaas » 27 Jun 2009, 22:13

Gromt...!
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Innlegg pajlabb » 28 Jun 2009, 00:58

Du har knekt koden, broder ! Kjemperått er det eneste jeg kan si :YEAH
Brukerens avatar
pajlabb
Villmarks sjef
 
Innlegg: 700
Registrert: 30 Nov 2007, 22:49
Bosted: Andebu, Vestfold

Innlegg Bjork » 28 Jun 2009, 22:25

Gratulerer med nye terrengsko. Det ble tøft! :YEAH
2007 Can-Am Outlander MAX 800 EFI
Bilde
Bjork
Skogens Konge
 
Innlegg: 1695
Registrert: 27 Aug 2007, 18:41
Bosted: Kristiansand
Stolt fører av: 2007 Can-Am Outlander MAX 800 EFI

Innlegg Torre » 29 Jun 2009, 19:06

Takker så mye :grin:
Er grisefornøyd selv- og de triller som en lek bortetter veien- folk kikker og kommer med tommelen...mer blikkfang dette merker jeg......en i en "artic truck" rigget jeep kjørte forbi meg her om dagen på E6...holdt på glana seg ihel...så nikket han aksepterende med et smil på lur ;-) ...gøy da...at de med de "store" liker dette også:)
Noen skeptiske- kom å prøv min da vel :YEAH
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Innlegg Torre » 15 Jul 2009, 07:07

Nye erfaringen med 2" kitet:
Etter montering er den høyere og mer gedigenå se på- :cool: men dette har jo også sine bakdeler.
Deler de her med dere.
Har stått på sykkelen max 4 timers kjøring på variert underlag til info.

Tyngdepunktet forandres negativt, krapere vinkler på drivaksler med større belastning på mansjetter og knuter m.m., spissing endres (kan justeres) og det jeg likte minst var at fjæringen bak ble oppstivet istedet for at hele festet oppe ble flytet ned. Med dette kitet er fortsatt fjæringen som orginalt foran men mye høyere bakkeklaring :grin: ...bak= steinhard fjæring -noe som en merket meget godt i terrenget i Gledeslia i helgen...og sykkelen jobbet likeså mine armer :oops: Kontakten med underlaget blir mye dårligere og resulterer i dårligere fremkomlighet :mad:
Her burde man istedet ha laget samme braketter som foran, altså bare flytte øvre feste ned en ca. 3 cm. Dette kan fint lages. :YEAH

Alternativ er å montere Gorilla/Godzilla! 7" liftkit til ca. 35.000,- inkl. nye lengre bærearmer og lengre drivaksler. (blir da som avatarbilde) Men egenskaper etter vei som den mest brukes på blir da borte/forringet.

Men ser meg heller nå rundt etter andre dempere/fjærer med mye justering/flex/akselpendling ;-) . Kommer tilbake med info i tråden om fjær/dempere. Eventuelt klarer jeg meg med det orginale ;-) får se litt på dette.
Sist endret av Torre den 15 Jul 2009, 21:20, endret 2 ganger.
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Innlegg skoTner » 15 Jul 2009, 07:36

Takk for at du deler erfaringene... jeg ser det finnes liftkit som er komplett med nye dempere og fjærer også, så det kan være et alternativ kanskje. Dog er dem noe dyrere :S
skoTner
400ccm
 
Innlegg: 101
Registrert: 25 Mar 2009, 21:42
Bosted: Andebu

Innlegg Torre » 15 Jul 2009, 07:40

Hei og takk for det Skotner-og ligeså :grin: .
Har du link/info til det du tipset om?
Tallas
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Innlegg OJ » 22 Jul 2009, 22:47

Torre skrev:NB: Spacere på 3 cm. på hver side er montert på denne.


Hva slags spacere og hvor kjøpte du de?
Har selv montert spacere nå, 62 eller 64mm totalt mener jeg på, men disse passer kun til 4x100 boltsirkelen.

Før:

Bilde

Etter:

Bilde


PS: Sorry for at jeg sniker inn 2 bilder av min moped :gliis
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet
 
Innlegg: 1122
Registrert: 08 Mar 2008, 09:19
Bosted: Arendal
Stolt fører av: GSX 750
Grizzley 660
Rhino 700

Innlegg Torre » 22 Jul 2009, 23:01

Heisann
Ja, de byggde 33 mm på hver side. Er egenproduserte kraftige boltforlengere.
produsert i Sirdal tror jeg, rett nord for Evje. Kjøpte de på Ravnevann sveis og mek. Brødrene mine kjøpe der også nå. Legge ved bilde av de på.
De er da boltforlengere og uavhengig av boltsirkel. Vet ikke om det er lurt og bredde mer...men det finnes lengre bolter,,,en annen på forumet her kjører 65 mm på hver side :gliis på en Renegade. Si ifra vis du trenger mer hjelp/råd ;-)
PS fin moped du hadde-spesielt i den fargen ;-)
Bilde

Bilde

Bilde
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Innlegg OJ » 22 Jul 2009, 23:05

Phrode og Mogens som kjøpte 65mm i Danmark.
Trur det går helt fint, men ca 30-35 mm passer greit på Outlanderen syntes jeg.

Takker for info. Skal hyle til hvis det er mere jeg lurer på.
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet
 
Innlegg: 1122
Registrert: 08 Mar 2008, 09:19
Bosted: Arendal
Stolt fører av: GSX 750
Grizzley 660
Rhino 700

Innlegg Torre » 22 Jul 2009, 23:09

Stemmer det- Mogens vet jeg om-kjørt litt sammen med han-den er go- lykke til da :YEAH
Ser faktisk bedre ut med litt bredere en orginalt- vis ikke alternative felger gjør jobben da.
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Innlegg OJ » 22 Jul 2009, 23:26

Sant. Liker å få den litt ut i bredden.
Vurderer 1" løft og 27" hjul. så da MÅ man bredde. Ihvertfall etter min mening.
Blir litt høy og smal hvis man ikke gjør det.
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet
 
Innlegg: 1122
Registrert: 08 Mar 2008, 09:19
Bosted: Arendal
Stolt fører av: GSX 750
Grizzley 660
Rhino 700

Innlegg Torre » 22 Jul 2009, 23:28

Ja enig :grin: 1" lift----interresant--hva tenker du på da av produkt å montere på? nå er jeg spent..
kjører du bare med veidekk?
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

ForrigeNeste

Gå til Dempere & Fjører

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest