Senkesett til ATV

Olje, gass, justeringer, typer, instillinger, merker osv...

Senkesett til ATV

Innlegg bussemannen » 07 Apr 2010, 16:35

Bilde
Hva tror folkene om dette?
Det ser jo litt tøfft ut, og sykkelen vil nok bli vestelig mer stabil i svinger. Syntes også moden med å fjerne racket foran og bak på 650en så litt stilig ut. Blir nok nødt til å ta meg en tur til Drøbak og prøve dette snart.
Selv om jeg ikke tror det er noe for min sykkel, så er det jo mange som kun bruker sykkelen på vei og da må jo dette være litt mer aktuelt.
http://www.ostlandetatvklubb.com/nyheter/0004.html
Marius H. Pedersen
Can-Am Outlander 800R LTD
Bilde
Brukerens avatar
bussemannen
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 16 Jun 2009, 21:49
Bosted: Son
Stolt fører av: Can-Am Outlander 800R LTD

Re: Senkesett til ATV

Innlegg tipo176 » 07 Apr 2010, 18:11

Og hva er da vitsen med å kjøpe en atv? Noen synes det er tøft å legge en bil helt ned på asfalten, men bilen blir da fullstendig ubrukelig å kjøre. Greit nok at en atv blir bedre å kjøre, men da blir den rimelig ubrukelig til det den er ment å brukes til.
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: Senkesett til ATV

Innlegg bussemannen » 07 Apr 2010, 18:28

Helt klart er ikke dette noe å ta med ut i terrenget, og er absolutt ikke noe for meg. Men for alle som kun bruker maskinen på veien, så hvorfor ikke? Er faktisk ganske mange som kun kjører ATV på veien i stede for bil eller sykkel, så for de må da dette være noe å vurdere. Jeg skal i alle fall ta turen bort og prøve.
Marius H. Pedersen
Can-Am Outlander 800R LTD
Bilde
Brukerens avatar
bussemannen
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 16 Jun 2009, 21:49
Bosted: Son
Stolt fører av: Can-Am Outlander 800R LTD

Re: Senkesett til ATV

Innlegg kjetilemil » 07 Apr 2010, 18:33

Hmm.. vet liksom ikke helt. kunne kanskje vært aktuelt hvis jeg hadde en sykkel som aldri forlot asfalten. Men det skjer bare sånn ca ALDRI

Men smaken er som kjent forskjellig fra fører til fører.. Også ville jeg vel ikke brukt 6K på å gjøre sykkelen ubrukelig i terreng!
I`m back baby...
Brukerens avatar
kjetilemil
650ccm
 
Innlegg: 434
Registrert: 07 Jul 2009, 19:43
Bosted: Enebakk / Akershus
Stolt fører av: CanAm Outlander 800 LTD

Re: Senkesett til ATV

Innlegg rr_a » 07 Apr 2010, 18:53

Isteden for å perversisere en can-am kan man jo kjøpe en cectek da - den er ferdig senka.
http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=21511082
...eller så kan man jo kjøpe en spyder - dem er ferdig senka for veibruk og det fjerde hjulet er fjerna.... og spydern' ligger faktisk veldig godt på veien
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Senkesett til ATV

Innlegg smaug » 07 Apr 2010, 23:59

Griserått! Fjerning av frontracket er dødskult og noe jeg vurderer selv. Senkesett har jeg også vurdert, mest fordi det blir veldig lite kjøring i terreng. En senket Outlander på grusveier er nok helt toppers også. På vinteren ville jeg nok ha vurdert å sette på orginale fjærer og dempere.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Senkesett til ATV

Innlegg gkjernaas » 14 Apr 2010, 19:56

Haha... Can-Am i sitt rette element [oh yes]

Dette er, i mine øyne, akkurat like brilliant som å heise en Porsche 911 eller senke en bil fra Arctic Trucks.
Greit nok å senke Sports Quad'ene for å kjøre Super Motard, men her klipper de jo rett og slett ballene av avlings-oksen.

Trodde ATV stod for All Terrain Vehicle, ikke Asphalt Touring Vehichle eller noe sånt.
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Re: Senkesett til ATV

Innlegg gkjernaas » 14 Apr 2010, 19:59

Ganske ironisk med vinsj på en maskin som trolig ser sitt verste underlag langs en bygde vei med grov oljegrus... Men sikkert kjekk med vinsj, i fall en setter seg fast på ei fartsdumt eller en fortauskant [vittig]
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Re: Senkesett til ATV

Innlegg smaug » 14 Apr 2010, 20:18

gkjernaas skrev:Haha... Can-Am i sitt rette element [oh yes]

Dette er, i mine øyne, akkurat like brilliant som å heise en Porsche 911 eller senke en bil fra Arctic Trucks.
Greit nok å senke Sports Quad'ene for å kjøre Super Motard, men her klipper de jo rett og slett ballene av avlings-oksen.

Trodde ATV stod for All Terrain Vehicle, ikke Asphalt Touring Vehichle eller noe sånt.
Er da kult å tilpasse sykkelen til hva man selv bruker den mest til. Heller senkesett en hevesett spør du meg.
For oss som kjører atv som flytter litt på seg så kan slikt være interessant men klart, kjører man noe som bare klorer litt i grusen i svingene kan jo dette virke kjempemerkelig.

Denne er jo grisehårete:
Bilde
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Senkesett til ATV

Innlegg E.F.I » 14 Apr 2010, 20:32

Hvorfor ikke bare kjøpe en Lazareth quad eller Subaru quadèn ? De har nå i det minste motorkraft for ren veikjøring-


PS! Sier ikke at den can amèn ser tåpelig ut, den er nok kul for mange men samtidig så er det andre maskinen som er mer rå som landeveis quadèr
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

Re: Senkesett til ATV

Innlegg smaug » 14 Apr 2010, 21:22

Fordi dette er omtrent en zillion ganger billigere og lettere å skaffe og man har fortsatt en 4x4 maskin som kan konverteres til en normal atv hvis man føler for det. For å være ærlig skjønner jeg ikke problemstillingen til de som ser på dette som tullete. Har man lyst har man lov.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Senkesett til ATV

Innlegg bussemannen » 14 Apr 2010, 21:35

Jeg har vært og tittet på dette og det ser drit stilig ut. Jeg har ikke fått kjørt de selv enda, men Max som har kjørt de en del sier det er helt genialt både på asfalt og grusvei. Er kun et sett med dempere og fjerer, så det er lett å bytte tilbake til originalt når man skal ut i terrenget.
Senere blir disse syklene satt opp med forskjellige eksosløsninger også, da blandt annet side pipes. Det blir nok mest for morro skyld, men tror det og kan bli tøfft.
Marius H. Pedersen
Can-Am Outlander 800R LTD
Bilde
Brukerens avatar
bussemannen
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 16 Jun 2009, 21:49
Bosted: Son
Stolt fører av: Can-Am Outlander 800R LTD

Re: Senkesett til ATV

Innlegg Ivar » 14 Apr 2010, 21:51

Alltid morro med avarter i fra originalen uansett om det heves eller senkes. Alt til sitt bruk. [oh yes]
Ivar
Polaris 800 6X6
Ivar
250ccm
 
Innlegg: 59
Registrert: 12 Sep 2008, 20:35

Re: Senkesett til ATV

Innlegg gkjernaas » 15 Apr 2010, 20:30

smaug skrev:Fordi dette er omtrent en zillion ganger billigere og lettere å skaffe og man har fortsatt en 4x4 maskin som kan konverteres til en normal atv hvis man føler for det. For å være ærlig skjønner jeg ikke problemstillingen til de som ser på dette som tullete. Har man lyst har man lov.


Ja, for det er jo fort gjort å bytte dempere og fjærer... [hæ]

Problemstillingen er enkel... Hvorfor bruke 150 000,-(+++!) på et kjøretøy som er laget hovedsaklig for arbeid på gårder, i skauen, på fjellet, langs skogsveier eller grusveier osv(i alle fall er noen av atv'ene det), for så å kaste bort ytterligere 6000,- på gjøre den totalt ubrukelig? Det finnes maskiner til en brøkdel av den prisen, som selv etter senking av atv'en, har flere ganger bedre egenskaper langs vei.

Har et forslag til... Sette på pedaler, og fjerne motoren for vektreduksjon [oh yes]
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Re: Senkesett til ATV

Innlegg smaug » 16 Apr 2010, 00:02

gkjernaas skrev:
smaug skrev:Fordi dette er omtrent en zillion ganger billigere og lettere å skaffe og man har fortsatt en 4x4 maskin som kan konverteres til en normal atv hvis man føler for det. For å være ærlig skjønner jeg ikke problemstillingen til de som ser på dette som tullete. Har man lyst har man lov.


Ja, for det er jo fort gjort å bytte dempere og fjærer... [hæ]

Problemstillingen er enkel... Hvorfor bruke 150 000,-(+++!) på et kjøretøy som er laget hovedsaklig for arbeid på gårder, i skauen, på fjellet, langs skogsveier eller grusveier osv(i alle fall er noen av atv'ene det), for så å kaste bort ytterligere 6000,- på gjøre den totalt ubrukelig? Det finnes maskiner til en brøkdel av den prisen, som selv etter senking av atv'en, har flere ganger bedre egenskaper langs vei.

Har et forslag til... Sette på pedaler, og fjerne motoren for vektreduksjon [oh yes]
Fordi man kan...
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Neste

Gå til Dempere & Fjører

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron