Side 1 av 1

Arctic Cat 500 (hvite skilt)

InnleggSkrevet: 21 Sep 2007, 17:11
:-)
Fikk i dag hjem en 500 på skilter for test, men ble lettere sjokkert over hvor hardt den var spærret. Etter litt snoking fant jeg en enkel spærre på gassen ved styret. Det var bare den normale skruen som skal stå i den første timen, men og fjerne den hjalp heller lite.

Men ta av det sorte lokket på høyre side nede ved foten. Da får du direkte tilgang til cylinder og forgasser. Løsne den ene skruen på det svarte lokket montert på forgasser. Ta av lokket så får du se gasswire. Der har de montert et 1.5mm stålrør på wire som gjør at du ikke får fullt pådrag. Jeg tok min dremel og kuttet den i 2 (se bildet) og åpnet den med et lite skrujern.
Da fikk jeg full gass, men det ligger vistnok en siste spærre i eksosen + at du må sette inn større dyse. Vet ikke hvor sant dette er, men skal komme tilbake med mer info.
Bilde

InnleggSkrevet: 21 Sep 2007, 17:29
Rohnny
Hvordan er pris , hastighet og forbruk?
Registrert for 2?
Står det noen konstruktiv hastighet i vognkortet?
Ser frem til litt info om dette.

InnleggSkrevet: 22 Sep 2007, 10:29
geir
Hei
det var da godt sperret denne var da

InnleggSkrevet: 21 Okt 2007, 11:33
Wolf

InnleggSkrevet: 21 Okt 2007, 13:44
:-)

InnleggSkrevet: 26 Okt 2007, 21:31
Wolf
Har du handlet Ac ?. sperre i forgasser som du fant er nok ikke den eneste i forgasser, som du nevnte, så snakkes det om dyse også. Det har jeg også blitt informert om også.

Det jeg har fått info om er at aktuelle sperreområder er :

-forgasser, sperret så ikke max gasspådrag kan utføres.
-dysebytte.
-sperring av luft, minimert innluft.
-variator, skive mellom slik at toppfart blir redusert.
-eksosanlegg.

Alle er nok ikke der sammtidig, men aktuelle leteområder.

InnleggSkrevet: 24 Des 2007, 00:06
Vegabond
Mitt i alt dette, hva skjer om man blir stoppet med dette?

En "sykkel" som går MYE bedre en antatt + mere toppfart og slikt.

Mister du lappen?

Mvh Robert.

InnleggSkrevet: 24 Des 2007, 06:39
:-)
Hei Wolf. Har ikke handlet, men 3 venner av meg har. Vi fant kun de spærrer som nevnt tidligere, men det var på 650. 500'n har jeg ikke fått sett noe mer på. Men der er det vel også dysa som må byttes.

Variator er det kun 50ccm scootere som har skive satt inn på. Aldri hørt om en atv med dette.

Til Vagabond.
Ja hva skjer hvis en blir stoppet... Godt spørsmål, for så langt vet jeg ikke om noen som har blitt det og fått noen påpakning.

Min følelse er at hverken politi eller lign noe spes om dette. Hva skal de uansett gjøre? Leie inn en maskin for dynotesting.. Det går jo ikke å jeg tviler virkelig på at de i det hele tatt bryr seg så lenge folk kjører normalt.
Værre blir det den dagen en eller annen havner i ulykke der liv går tapt eller lign. Da vil nok forsikring se litt nærmere på atv'n... Med litt flaks så sitter du dypere i det enn du noen gang kunne forestille. Den er jo kun godkjent på vei med 22hk.


God Jul :)