[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - trv 400

trv 400

DVX, TRV, 3in1, H1...

trv 400

Innlegg arctic-cat-trv07 » 19 Apr 2011, 12:23

hei jeg kjørte litt opp og ned på gårsveien min litt før jula 2010 lå i ca 20 og økte farta opp til ca 40 plutselig låste bakhjula seg å jeg sklei ca 5 meter, prøvde å starte igjen men alt var døtt og når jeg dro i snora så var den ikke til å få lirket et lite stykke engang. skrudde ut motoren å leverte den til forhandleren, etter litt tid ringte han og sa det att stempelet hadde sprekt og delt seg på mitten, han prata noe om no produksjonsfeil eller matrialsvakehet i stempelet. den hadde jo ikke gått mere en ca200 timer det er jo flere av dem som går over 10000 timer nesten uten vedlikehold så det var jo litt merkelig, men har jo enda ikke fått noe løsnig på det.
er det noen som har noe tips til innkjøring av min motor igjenn, regner med att jeg snart får en ny motor eller den samme med ny sylinder og nytt stempel det må vel innkjøres uansett




verker etter å kjøre igjenn nå..... [oh yes]
Man diskuterer ikke bil med en mann som er villig til å betale mange hundre tusen for en ny bil det regner og blåser igjennom.
Brukerens avatar
arctic-cat-trv07
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 22 Mar 2011, 16:04
Bosted: Kongsberg-Buskerud-Norge
Stolt fører av:

Re: trv 400

Innlegg smaug » 19 Apr 2011, 15:11

Det kommer kanskje som et sjokk men under innkjøring skal man kjøre som en tulling med noen forbehold. Det du gjør er:
-La motoren gå på tomgang til den har fått temperatur
-Sett deg på sykkelen og gi full trøkk(jepp seriøst)et par hundre meter
-Slipp gassen helt og la turtallet falle til du bare har 10-20 kmt
-Gjenta steg to og tre 4-5 ganger

Høres det helt sinnsykt ut? Vel forklaringen er at ny motens motorer egentlig ikke krever noe særling innkjøring. Det er mest stempelringer som krever innkjøring, alt det andre har såpass nøyaktig toleranser at det er ikke noe å hente der.Ved å belaste motoren mens den er "fresh" gjør at stempelringene blir presset mot sylindervegger mens enda sylinderet har noe av honingen og røffheten i behold.

Se mer på:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Arctic Cat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester