[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Vibrasjoner i styret

Vibrasjoner i styret

DVX, TRV, 3in1, H1...

Vibrasjoner i styret

Innlegg Børge » 01 Okt 2011, 21:05

Hei folkens, tenkte jeg skulle spørre dere om et par ting.
Jeg kjører en AC Phanter 700, 2010 mod, på den har jeg satt da wanda 27/12-12 dekk bak og 27/10-12 foran, men dette rister alt for masse synes jeg da. Det er slitsomt å kjøre med, og neppe er dét heldig for foringer og slikt heller. Værst er det rundt 60-70 kmt.
Er dette noe dere andre også er kjent med?. Møtte en kar som kjørte en Yamaha grissley 700, med de samme dekkene, og han bedyret at han ikke ristet i det heletatt...?? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt ristingen??
Er Original dekkene eneste utvei tro.. Har slett ikke lyst til det heller..
Børge
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 01 Okt 2011, 20:32
Bosted: Gol
Stolt fører av:

Re: Vibrasjoner i styret

Innlegg E.F.I » 07 Okt 2011, 19:00

Hei.

Det er skrevet mye om dekk og risting her på forumet.

Råder deg til å finne ut av og få verifisert følgende :

* Høydekast ? Ikke mye en kan få gjort med det annet enn å spinne dem rundere. Nye dekk kan bli ødelagt i cordene om verksted overfyller dekkene. Vanligvis er det max 25 Psi i ATV dekk og anbefalt 10-12 Psi ved veikjøring og halvparten av det igjen med tanke på terrengkjøring.

* Sidekast ? Da kan man få hjulene avbalansert på samme måte som med bildekk.... Lønner seg noen ganger å snu et versting dekk 180 grader på felgen for så å avbalansere igjen.
Kjør nye atv dekk noen mil med lavt luft trykk før en begynner med avbalansering.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:


Gå til Arctic Cat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest