[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 4x4 koples ikke ut.

4x4 koples ikke ut.

DVX, TRV, 3in1, H1...

4x4 koples ikke ut.

Innlegg kurov » 06 Jan 2013, 22:02

Hei.

På min 2010 700 Diesel så får jeg ikke koplet ut 4X4.
Symbolene i display fungerer, så da er det vel ikke bryteren.

ATV'en har nå konstant 4x4, og sperren kopler inn og ut som normalt, så den fungerer.

Er det noen her som har kjennskap til dette problemet?
kurov
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 09 Des 2012, 23:13
Bosted: Åndalsnes
Stolt fører av:

Re: 4x4 koples ikke ut.

Innlegg smaug » 06 Jan 2013, 23:52

Er vel armaturplata som må sjekkes tenker jeg. Det er vanlig på Polaris at hvis man kjører mye med awd så kan denne armaturplata bli tilnærmet permanent magnetisk noe som gjør at awd henger. Det kan også skje hvis awd oljen er dårlig og må byttes hvis det er sånt på diesel atvene. En siste ting det også kan være er ecuen som jukser siden denne styrer showet på Polariser.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 4x4 koples ikke ut.

Innlegg kurov » 17 Jan 2013, 11:21

Takker for svar.

Det ser ut til at det har blitt en periodisk elektrisk feil.
Holdt på å feilsøke, koplet da ifra batteriet.
Etter noen dager, da tiden strakk til, så ble batteriet satt på igjen...og da virket 4x4innkoplingen som det skulle.
Tok en kjøretur, og koplet inn og ut flere ganger, og det fungerte hver gang.
Når jeg parkerte inne i garasjen sjekket jeg for siste gang...og da virket det selvfølgelig ikke(fikk ikke koplet ut 4x4).

Dagen etter så fungerte utkoplingen igjen, men når jeg kjørte ut av garasjen, så koplet den seg inn på 4x4, selv om bryteren sto på 2hjulstrekk. Dette skjedde i lav fart... Kunne jo faktisk ha skjedd i 70km/t:(

Jeg kjører stort sett med kun 2hjulstrekk, så derfor har jeg tatt av kontakten til 4x4akkumulatoren...eller hva det heter.
Trenger jeg 4x4, så setter jeg bryteren på 4x4, og setter i kontakten. Litt tungvint, men unngår hvertfall da at den koples til 4x4 i høy hastighet.

ATV'en fikk forøvrig en grundig vask den dagen problemet oppsto, så kanskje det har kommet fuktighet i det elektriske anlegget.

Ellers er jeg knallfornøyd med Arctic Cat Diesel'en:)
kurov
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 09 Des 2012, 23:13
Bosted: Åndalsnes
Stolt fører av:


Gå til Arctic Cat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester