[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

En hel seksjon der du kan skryte hemmningsøst av ditt kjøretøy, legge ut bilder osv..

Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg Frammatekaren » 29 Okt 2010, 17:52

Tenkte jeg sku lage en liten tråd om atv'n min siden jeg har så god tid offshore [oh yes]

Info om sykkelen:
2010 Can-Am Outlander MAX 800R XT-P med 10/12 x 28" Swamp Witch dekk på original felger, originalt varmehåndtak/gass, konisk skjær, bagasjeboks og hengerfeste.

Kjøpte den i februar 2010 etter og ha vært sugen på atv i noen år og det er noe jeg ikke angrer på! Det er en veldig artig sak som også er ganske nyttig. Kvinnfolket lurte jo seff på hva jeg trengte den til osv, men det gikk ikke mange dagene før hun ville låne den, det var vist ikke så værst med atv likevel [smiil]

Den hadde gått noen få timer som demosykkel så jeg fikk med første gangs service, skjær, hengerfeste og 28" dekk til et par tusen. Så bar det rett hjem for å kjøre, fikk testa skjæret og alt var topp. Siden det var svinkaldt hjemme i vinter så det gikk ikke mer enn par dager før varmehåndtak og gass var bestilt på ebay. Senere ble det kjøpt inn bagasjeboks bak, og en Montana tømmerhenger som har blitt brukt en god del. Nå står beltekit for tur, en vindskjerm har jeg også planer om.

Noen bilder:

Sånn så sykkelen ut da jeg var og testet den.
Bilde
Beltekit kom automatisk inn på ønskelista!

På tur med motorsaga en februardag.
Bilde

Sta og henter veden som ble saget når forrige bilde ble tatt. Litt seinere på året...
Bilde

Her i fra en fjelltur i høst. 468 moh.
Bilde

Fått på brøyteskjæret og testet det litt. Bare noen høytmonterte lys så er den klar for vinter'n
Bilde


Kommer mer etterhvert :)
Sist endret av Frammatekaren den 06 Nov 2010, 11:08, endret 3 ganger.
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg asghegg » 29 Okt 2010, 18:39

En flott ATV du har.

Venter selv to tilbud på en ny ATV, denne gang en touring.
Stortrives på tur [oh yes]
Polaris Sportsman Touring 850 2010
Polaris Sportsman 850 XP 2010 Solgt
Polaris Worker 335 1999 Solgt
Polaris Switchback Assault 800 2013
Brukerens avatar
asghegg
450R
 
Innlegg: 219
Registrert: 04 Aug 2010, 08:02
Bosted: Lakselv
Stolt fører av:

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg danilo0702 » 29 Okt 2010, 19:29

en skikkelig fint ATV du har [oh yes]
mvh Danilo
Renegade 800
10 inn--15 ute
Maxxis Ceros 26x 9R12 foran
Maxxis Ceros 26x11R12 bak
danilo0702
650ccm
 
Innlegg: 343
Registrert: 15 Jan 2010, 12:45
Bosted: Kvål (Trondheim)

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg Wikingen » 30 Okt 2010, 00:43

Grattis med lekker "snadder-maskin"!! [oh yes]
Har maken selv, og synes XT-P'en er den desidert fineste av 800-kubikkerne [grøntsmil]

Hvordan synes du det funker med 28-tommere på? Subber det noe sted?
Synes du det er stor forskjell på rett snøskjær og konisk snøskjær?

XT-P RULER!! [grøntsmil]

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg Frammatekaren » 30 Okt 2010, 07:01

Takk takk [smiil] Ja det er veldig kjekke maskiner! Hadde igrunn mest lyst på LTD og hadde nok kjøpt den om det hadde blitt handlet av modellene før 2010. Men så etter en god del mysing på finn.no og etter en tur til forhandlern og jeg fikk se på XT-P'n så likte jeg den veldig godt, syns den var rå og når i tillegg LTD ikke var å oppdrive i nærheten var valget dritlett!

28" funker bra det, subber litt i revers med full sving eneste. Det som er litt domt er at det ikke er plass til kjettinger med de på, noe jeg kunne tenkt meg og hatt av og til når jeg brøyter da det er fort gjort å komme litt sidelengs.

De hadde ikke konisk skjær på lager når jeg kjøpte den så jeg fikk låne et vanlig som jeg hadde i begynnelsen. Jeg angrer ikke på å ha kjøpt konisk, det kaster litt bedre så når en brøyter i litt djup snø eller har brøytekant er det litt lettere å få snøen over. Den gummileppa som er oppå skjæret gjør at en kan ha litt høyere fart uten å få halvparten i tryne, selv om den kunne vært enda større spør du meg. Satser på å få på en endeplate i løpet av vinteren slik at det blir lettere å få med restene som blir igjen på parkeringsplassen.
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg Frammatekaren » 20 Jan 2011, 23:44

Endelig fått montert på Tatou belter i dag [oh yes] Fikk ikke tid til å justere inn og prøve de så det blir i morgen [grøntsmil]

Bilde
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Doningen min, en Outlander 800R XT-P :)

Innlegg Frammatekaren » 21 Jan 2011, 23:18

"Kjørte inn" beltene i dag og må si atv'n tok seg veldig godt frem. Var overrasket over hvor lett det var å komme seg opp bratte bakker uten problem selv i lav fart. Problemet var å klare å styre i den ca 1m våte snøen! Var som å svinge en lastebil uten servo! Får bare håpe på kaldere vær og mer snø [oh yes]

En tur opp på 407 moh
Bilde

På vei ned en bratt bakke
Bilde

En ny tur litt seinere på dag. 468 moh
Bilde

Bilde

Slenger også inn et bilde fra når jeg var og hentet beltene til meg og to kompiser. Ganske dyr(ebar) last!
Bilde
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:


Gå til Medlemmenes Garasjer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester