[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Quadrunner, Eiger, LTZ400, 450R...

Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Master » 24 Aug 2010, 14:13

Er det samme hvordan filter jeg bruker, om det er for 20kr eller 139kr? tenker på kvalitetmessig. Har mulighet til å kjøpe billig filter i utlandet for ca 20 kr per filter (Uorginal). Tenkte å kjøpe 15 stk filter så jeg slipper å dra på butikken hele tida.
Sist endret av Master den 25 Aug 2010, 20:55, endret 1 gang
Master
450ccm
 
Innlegg: 185
Registrert: 09 Mar 2008, 21:56
Bosted: Drammen, Buskerud

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Master » 24 Aug 2010, 22:09

Ingen som veit?
Master
450ccm
 
Innlegg: 185
Registrert: 09 Mar 2008, 21:56
Bosted: Drammen, Buskerud

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Wikingen » 25 Aug 2010, 00:09

Oljefilter: Du får i veldig stor grad det du betaler for. Nå nevner du ingenting om hva slags sykkel du skal bruke dette på, men det finner sykler som lider stygt med uoriginalt oljefilter.

Oljemengde: Hva slags sykkel/motor snakker vi om?

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Master » 25 Aug 2010, 20:50

Det gjelder ltz 400 eller egenltig så er det en dvx 400 2007
Master
450ccm
 
Innlegg: 185
Registrert: 09 Mar 2008, 21:56
Bosted: Drammen, Buskerud

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Wikingen » 26 Aug 2010, 01:38

LTZ er krevende på filtersiden. Kjøp originalt eller noe med samme egenskaper.

LTZ skal ha 2 liter olje ved vanlig bytte, 2.1 liter ved filterbytte i tillegg og 2.3 liter med overhaling.

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg LTR450 » 06 Jan 2011, 14:08

I min LTR-450 tid (skal ha en igjen for å si det sånn...) så kjøpte eg 10 K&N filtre på Ebay. ORGINALE K&N, ikke kopi.

Desse fungerte meget bra etter min mening. ;) Kostet 40.- stk tror eg, kan hende eg tar feil på prisen.
Suzuki LT-R450 QuadRacer K7 - Hvite skilt
95` Nissan 200sx S14 - 480hk. (GT3076 ar.86 @ 20.4psi)
95` BMW E34 525TDS Touring
86` BMW E32 735i
Brukerens avatar
LTR450
450ccm
 
Innlegg: 178
Registrert: 03 Jun 2008, 14:30
Bosted: Rogaland
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg smaug » 06 Jan 2011, 14:12

Med filter er det alltid sånn at man vet ikke hva som fungerer bra eller dårlig så lenge en analyse ikke er gjort. At man synes et filter fungerer bra skjønner jeg ikke helt hva betyr. Menes det da at motoren ikke har skjært seg mens man brukte det filteret? Hvor ofte bytter man egentlig filter/olje og hva er den relle besparelsen?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg LTR450 » 29 Apr 2011, 22:37

Min mening når et filter fungerer bra, er når du tar ut oljefilteret og det sitter drit i det (eller ikke noe i det heletatt om motor er ren og frisk, men noe blir det selvsagt), og at ikke noe har løsnet og filteret er intakt filteret etc
Samtidig når du tapper av olja og ser at den er ren og gyllenbrun ;) da vil eg si et oljefilter er bra, uten og måtte gjøre videre analyser på lab osv...
Satser på at dette er godt nok svar på mitt forrige innlegg. :)
Suzuki LT-R450 QuadRacer K7 - Hvite skilt
95` Nissan 200sx S14 - 480hk. (GT3076 ar.86 @ 20.4psi)
95` BMW E34 525TDS Touring
86` BMW E32 735i
Brukerens avatar
LTR450
450ccm
 
Innlegg: 178
Registrert: 03 Jun 2008, 14:30
Bosted: Rogaland
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Vangsjelding » 29 Apr 2011, 22:51

ja, om du finner blad og kvister i filteret har det gjort jobben sin ;) nei kjøp orginalt! kvalitetsforskjel ser du kanskje ikke, men etter 10 filterskift med orginalt og 10 skifte med uorginalt kan slitasjen på motoren være ganske forskjellig, kjør på orginalt, det er ikke mye penger du sparer iforhold til en eventuel skjæring eller verre, Det er bedre å være føre var
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg smaug » 30 Apr 2011, 08:30

På en annen side tror jeg glatt man kan hoppe over et oljeskift eller to på de maskinene med mindre man ikke kjører MX da. Til vårt normale veibruk så lenge man bruker syntetisk motorolje, er det egentlig galskap å skifte så ofte som boka tilsier.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg Vangsjelding » 30 Apr 2011, 15:34

det har du helt rett i, så hyppige oljeskift er ikke nødvendindig med mye asfaltkjøring og lignende, men skulle jeg kjøre lenger på oljeskift ville jeg hvertfal kjørt på skikkelig filter, fra forhandler, som en vet gjør jobben sin.
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

Innlegg LTR450 » 30 Apr 2011, 19:32

På min gamle LTR450 brukte eg K&N-139 oljefiltrer som eg kjøpte på ebay, funket fint de..

http://i113.photobucket.com/albums/n239 ... 1304188314
Suzuki LT-R450 QuadRacer K7 - Hvite skilt
95` Nissan 200sx S14 - 480hk. (GT3076 ar.86 @ 20.4psi)
95` BMW E34 525TDS Touring
86` BMW E32 735i
Brukerens avatar
LTR450
450ccm
 
Innlegg: 178
Registrert: 03 Jun 2008, 14:30
Bosted: Rogaland
Stolt fører av:


Gå til Suzuki

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester