[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Brøyteskjær feste til Can am

Brøyteskjær feste til Can am

Bagger, GPS, Varme i håndtak osv...

Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Stig » 21 Jul 2010, 20:16

Skal ha meg brøyteskjær til min 06 mod.
Har vurdert hurtigfeste kontra vanlige bolter til feste.
Ka meiner folk om dei forskjelige typane til can am.
Ka er bra og dårlig med dei 2 forskjelige festene.
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Stig » 24 Jul 2010, 21:06

Veit at det er sommer enda men var oppe til morten og henta felger og dekk hær ein dag og han anbefalte og kjøpe det snart for dei pleide og gå tomme utpå høsten....... Ingen som har hurtigfeste til brøyteskjæret sit, eller er det ingen som bruker atv til og brøyte med kansje ???
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg liadammen » 24 Jul 2010, 23:23

Det er nok mange her som bruker brøyteutstyr men det er ferie og da er det lite aktivitet her inne,
Jeg bruker ikke hurtigfeste for det løser seg ut hvis du støter borti i kantene og da brekker du det i infestingene under sykkel og bøyer det på pulpitten så det er best med bare bolter i.
Rune Nilsen
Polaris RZR XP 900

Bilde
liadammen
ATV Sjef
 
Innlegg: 1305
Registrert: 06 Sep 2008, 15:51
Bosted: Skiptvet
Stolt fører av:

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Krafse » 27 Jul 2010, 14:15

Hei!

Jeg har med hurtigfeste. Synes det virka greit, har bare brukt det en vinter da. Eneste er jo at den ene bolten under ble litt bøyd når jeg tok av skjæret, men det var mest min egen feil da jeg feildømte hvor tung den egentlig blei der den lå. Ellers er hvertfall jeg veldig fornøyd med den løsningen de ga meg.
Lars Dybdal
Can Am 650 Max xt
Krafse
150ccm
 
Innlegg: 44
Registrert: 16 Apr 2010, 20:16
Bosted: Lier/Sylling
Stolt fører av:

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Stig » 29 Jul 2010, 16:58

Hei.
Er det mye enklere og ta det av og på da med hurtigfeste.
Eller må du under forde.
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Krafse » 30 Jul 2010, 08:56

Må under å ta det av, men det sitter jo bare med 2 bolter med bøyle på så er jo ganske så enkelt. Vet ikke hvordan det er festet uten eventuellt hurtigfeste. Jeg er nå blitt både fakturert og blitt fortalt at det er det jeg har. Man vipper bare over bøylen på boltene og trekker de ut på det jeg har ihverftfall. da detter hele innrettningen som skjæret sitter på ned og det er bare å rygge unna og flytte skjæret dit du vil ha det.
Lars Dybdal
Can Am 650 Max xt
Krafse
150ccm
 
Innlegg: 44
Registrert: 16 Apr 2010, 20:16
Bosted: Lier/Sylling
Stolt fører av:

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Stig » 30 Jul 2010, 15:19

Det høres ikje ut som hurtigfeste, det høres ut som vanlig feste for meg same som eg hade til Linhaien min var enkelt det og syns eg.
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Rally » 30 Jul 2010, 20:31

Du kjører rett over ramma til den slår inn i feste under atven, fester vinsjen og løfter opp og låser med å snu støttebeinet fremmover.Tar toppen 1 minutt.
Fant noen bilder her viewtopic.php?f=34&t=2415&p=17626&hilit=hurtigfeste#p17626
Holdbarheten på hurtigfeste vet jeg ikke noe om da mitt aldri ble montert på ramma. Jeg bruker boltene.
Rally
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 08 Feb 2008, 03:27
Bosted: Hordaland

Re: Brøyteskjær feste til Can am

Innlegg Krafse » 30 Jul 2010, 21:59

Da får jeg kikke en ekstra tur på min, mulig dem ikke monterte det da, men regning på det fikk jeg nå [vittig]

Jeg fikk visst bytta bort hurtigfeste mot skråskjær istedet for det rett skjæret jeg hadde tenkt å kjøpe. Men uansett, veldig greit og enkelt å ha av og på da.
Lars Dybdal
Can Am 650 Max xt
Krafse
150ccm
 
Innlegg: 44
Registrert: 16 Apr 2010, 20:16
Bosted: Lier/Sylling
Stolt fører av:


Gå til Ekstrautstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester