[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turbruk

Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turbruk

Bagger, GPS, Varme i håndtak osv...

Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turbruk

Innlegg NeDD » 08 Jun 2011, 07:36

Hei!

Noen som vet om en bra gps som er egnet til å gå med på tur, feste til en atv og snøscooter?

Veldig fint om det er mulighet for å opplading mens man kjører.

Men det skal også brukes til fjellvandring og lignende.

Takker for tilbakemeldinger. :-)
NeDD
80ccm
 
Innlegg: 15
Registrert: 27 Des 2010, 14:25
Stolt fører av:

Re: Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turb

Innlegg smaug » 08 Jun 2011, 11:13

Vil anbefale en Garmin Oregon 450(550 har kamera som eneste forskjell ala slik som var på de gamle mobilene). Koster rundt 2600 på norske nettbutikker og har en 3" touchskjerm som fungerer helt utmerket. Den er helt vanntett og flyter også.
Jeg har kjøpt en RAM mount feste til min samt en NMEA data/strømkabel slik at den har ubegrenset med strøm så lenge den er tilkoblet atv'en. Utenom har den 2 AA batteri som holder 10-14 timer eller noe sånt.
Oregon støtter vanlige topokart, sjøkart og bilnavigasjonskart(men stemmestyring og stemmevarsel fungerer ikke naturligvis).

Jeg har nå brukt min en del og synes den fungerer veldig fint og er lett å bruke mens man kjører *med* hansker, men det er noen få ting jeg skulle ønske var på plass, og det er automatisk natt display eller i det minste en funksjon hvor man kan veksle mellom natt display og dag display og et valg hvor man kan bestemme hvilken skjermbilde man vi se med en gang enheten slår seg på(feks kart, kompass eller kjørecomputer). Bare filleting, jeg vet, og det kan godt hende at i framtidige oppdateringer av programvaren vil komme også(garmin har gitt ut ganske mange oppgraderinger av programvaren).

RAM mount anbefales på det sterkeste. Jeg kjøpte en versjon som er festet i en av de fire boltene som holder styret på plass. En bolt er byttet ut med en lenger umbrakobolt som holder en gummiert kule som festearmen glemmer rundt.
Bilde

Bilde
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turb

Innlegg NeDD » 09 Jun 2011, 06:16

Takker! Skal sjekke opp denne :)
NeDD
80ccm
 
Innlegg: 15
Registrert: 27 Des 2010, 14:25
Stolt fører av:

Re: Trenger tips om hvilken GPS. Til atv, snøscooter og turb

Innlegg smaug » 10 Jun 2011, 10:11

Bilde med GPS på plass.

Bilde

Bilde
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Ekstrautstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester