[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Warn RT 30

Warn RT 30

Bagger, GPS, Varme i håndtak osv...

Warn RT 30

Innlegg E.F.I » 22 Jul 2011, 07:35

Min Warn RT 30 virket ikke da jeg trengte den som mest.... med vann til litt over bagasjebærer fremme.

Ser ut til at Ceros rekkene ikke vil gjøre om min kjære Polaris til en Skibladner.

Greit at motoren putrer og går som den skal på så dypt vann men vinsjen var det ikke liv i.

Er det noen som har jobbet med RT / XT vinsjene fra Warn ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Warn RT 30

Innlegg rr_a » 22 Jul 2011, 07:55

Jeg har hatt problemer/irritasjon med de fleste Warn jeg har vært borte i - også når man trenger dem "som mest" - stort sett er det vel releet som har gått varmt for min del etter winching opp skråninger etc. Jeg ikke imponert over warn siden de etter prisen bør være extremt bra. Jeg mener også at jeg har brukt winchen helt riktig og ikke kløna det til.
Du skrev: "Greit at motoren putrer og går som den skal på så dypt vann men vinsjen var det ikke liv i." - mener du at elektromotren på winchen gikk, men at den ikke dro inn wiren?
R
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Warn RT 30

Innlegg E.F.I » 22 Jul 2011, 07:59

Jeg mente at polaris bensinmotoren gikk som normalt...men at BARE vinsj releèt klikket ved bruk av knappen men ikke reaksjon på vinsj-elektromotoren.

En RT vinsj skal jo tåle vann. Det er heller ikke noe elektrisk belastning når releèt legges inn.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Warn RT 30

Innlegg smaug » 22 Jul 2011, 13:49

Vinsjer svikter alltid når man trenger de som mest. Uansett om det er Warn, Ramsey, Come-Up, Sempson(som koster 5 dobbelt av en Warn) eller kjipe Larsen vinsjer.
Moralen er at de trenger vedlikehold, selv om de ikke blir veldig mye brukt.
RT vinsjene skal være vanntette fordi de har tettinger overalt. Jeg har lagt ut bilder her på forumet når jeg tok opp min og smurte den. De er jo fra fabrikk nesten helt tørre inni og etter et år eller to vil det lille som er der inne nesten forsvinne helt. De er veldig enkle å åpne opp.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Warn RT 30

Innlegg E.F.I » 22 Jul 2011, 22:09

Har ikke fått tid idag til å demontere og å åpne den.

Men hadde den stått fast innvendig så burde den ha trukket endel ampere.....noe den ikke gjør.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Warn RT 30

Innlegg smaug » 22 Jul 2011, 22:24

Den står nok ikke bomfast. Det kan like godt være strømtilkoblingene som er skadet på noe vis. En litt løs kobling fører til varmgang rimelig fort, eller så kan det rett og slett bare være en dårlig kobling inni vinsjen som har medført at et eller annet er svidd.
Ellers er det jo greit å måle ved vinsjen om den får strøm i det hele tatt.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Ekstrautstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester