[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bytte fra vaier til tau

Bytte fra vaier til tau

Bagger, GPS, Varme i håndtak osv...

Bytte fra vaier til tau

Innlegg moosehunter » 11 Aug 2012, 19:24

Hei
Skal bytte ut vaieren på vinsjen med dynematau. Leser mange steder at vaierstyringa da må byttes til en aluminiumsstyring uten ruller, mens andre sier at dette er unødvendig. Hva er riktig og hvorfor? Hvor får jeg i tilfelle tak i en slik aluminiumsstyring?
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Bytte fra vaier til tau

Innlegg sivrt » 11 Aug 2012, 19:49

Jeg har en orginal Polaris 3500lbs vinsj foran på min 850XP og den har tau og fairlead med stålruller. Regner med det er orginalt. Har et bilde av en annen XP i min garasje og den hadde samme oppsett.
Du kan nok bytte til alu fairlead men tror det blir mest for looken.

Hvis du allikevel vil ha en sånn ville jeg kontaktet Bgnor (4x4Butikken) eller ATV Trond.
Morten
`10 Polaris Sportsman 850 XP EPS m/ Tatou 4S
sivrt
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 30 Des 2010, 17:52
Bosted: Frolands Verk
Stolt fører av:

Re: Bytte fra vaier til tau

Innlegg moosehunter » 12 Aug 2012, 09:21

Ok, da beholder jeg stålrullene. Dumt å bytte om det ikke er nødvendig.
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Bytte fra vaier til tau

Innlegg tipo176 » 14 Aug 2012, 19:51

Grunnen til at det byttes ruller er at wire har laget spor i disse som da sliter på tauet unødvendig. Hvis rullene er fine er det ikke nødvendig å bytte de.
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: Bytte fra vaier til tau

Innlegg moosehunter » 15 Aug 2012, 07:24

Skal sjekke rullene nøye før jeg bytter. Skjønner at rustne eller oppskrapte ruller vil slite på tauet.
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:


Gå til Ekstrautstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester