[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Vaierstyring for tau/fairlead

Vaierstyring for tau/fairlead

Bagger, GPS, Varme i håndtak osv...

Vaierstyring for tau/fairlead

Innlegg moosehunter » 26 Feb 2013, 20:28

Har en Warn vinsj forran og en Clas Ohlson vinsj bak. Nå skal jeg bytte ut vaierene med tau og har da kjøpt to taustyringer i aluminium. Problemet er at trommelbredden på vinsjene er ca 75mm mens bredden på "slissen" i taustyringen er 80mm. Jeg er redd tauet dermed kan "skjære" seg ned mellom trommel og motor og bli ødelagt.
Mitt spørsmål er, finnes det aluminiumsstyringer hvor slissen er ca 60mm? Mange selger slike styringer men det står ikke mål på de. Noen som vet hvor de selger slike?
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Vaierstyring for tau/fairlead

Innlegg smaug » 26 Feb 2013, 21:36

Hva du enn gjør, ikke monter på slisse med åpning mindre enn bredden på trommelen. Da får du bare problemer med at tauet legger seg veldig sentrert og du utnytter trommelen dårlig og kan skade tauet ved at den bygger for mye i høyden og tar i noen plasser. Slissene bruker alltid å være litt bredere og det bruker å gå helt fint.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vaierstyring for tau/fairlead

Innlegg moosehunter » 26 Feb 2013, 23:02

Ok da skal jeg teste litt, så får jeg se hvordan det går. Skal dra frem litt ved når det blir litt mildere.
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:

Re: Vaierstyring for tau/fairlead

Innlegg moosehunter » 27 Feb 2013, 22:58

Målte de originale vaierstyringene (med ruller) i kveld og avstanden mellom siderullene er 60mm. Synes det er rart at taustyringene skal være 20mm større.Noen som kan måle sine taustyringer og se om det finnes mindre?
moosehunter
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 18 Apr 2012, 13:27
Stolt fører av:


Gå til Ekstrautstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester