Noen i oslo-akershus-østfold som er flinke til å montere xenonkit/H4 på sykkelen min. Kan gjerne kjøre noen kilometer for å få hjelp til dette Bilett mrk: kan ta med kaffe og kake
Bør ikke være nødvendig å betale noen for dette. Hvis du kan bytte pærer på et kjøretøy, så kan du montere xenon også. De originale pærene byttes med xenon pærene. Ledningene til de originale kobles til trafoene som følger med (+/-). Pærene kobles til trafoene. Trafoene plasseres der du vil ha de med et par skruer.
Kommer litt an på settet. Haugland.biz settet har tar bare styring til langlys fra den ene siden, valgfritt hvilken mens settet fra Dybvik trading bruker styring fra begge sider(nærlys og fjernlys på den ene siden og kun fjærnlys på den andre). Reléet er kun on/off styring så i det hele er veldig enkelt. Den største jobben er kanskje å legge strømkabelen bak til batteriet og å finne en god nok løsning på hvordan man skal få kabelen fra trafoen til pæra gjennom gummitettingen og fortsatt få det helt tett. Det er det eneste jeg fintenker enda på.
Takker for tips - ser da at koblingen er lik på mine. JA, det er det å få det tett i gummien bak der jeg er mest skeptisk til...men får vel bare starte lett med dette....får opp i Nittedal i en garasje der! Kjøpte av en på finn.no- veldig seriøs og kjapp med tilbakemld.
Jeg kjøpte sett fra vvme. Har holdt 1.5 år uten problemer. Bor oppe i det mørke nord, så det er ihvertfall brukt mye. Hva slags problemer har andre hatt, som har bestilt derfra?
Det er sjelden kvaliteten som er problemet med disse settene. Alle kommer mer eller mindre fra samme plass, har de samme tilkoblingene osv, men det er kjempeforskjell på kvalitet og funksjon på pærene. Særlig på bi-xenon pærer har det visst seg å være store forskjeller. Nå bytter man jo pærene før eller senere uansett så i praksis så kan man si at det ikke spiller noe rolle men det er jo greit da at de pærene som følger med fungerer slik de skal.