[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Montere nytt elektrisk utstyr, endringer eller problemer med eksisterende. El info eller lign...

Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg larspv » 29 Nov 2009, 16:53

Hei. Endelig kom det litt snø. Jeg festet på skjæret og skulle til og feste vinsjen men...
Den går bare inn ikke ut:( Det er likt om jeg bruker bryteren på styret eller fjernkontrollen. Har sjekket sikringer og sjekket de ledningene/koblingene jeg kom til uten å fjerne noen deksel. Alt ser ok ut. Noen som har noen tips om hva det kan være?
Jeg vil mest mistanke til relèet, Men synes da det er litt rart den går en vei. Trenger tips snarest, det snør det snør tidelibom [smiil]
LarsPV
Outlander max 650xt
Vindskjerm, Brøyteskjær,Varmehåndtak, Kombihenger,+++
larspv
400ccm
 
Innlegg: 140
Registrert: 05 Mai 2008, 18:00
Bosted: Fræna. Møre og Romsdal

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg smaug » 29 Nov 2009, 21:33

Det er solenoidpakken din som fjusker. Dette er helt vanlig på vinsjer til bilder da denne pakken er elektromekanisk(elektromagneter) og etter mye bruk og/eller dårlig vedlikehold så begynner disse å fjuske. Er helt vanlig å finne ut av dette når du står plantet ned i den største gjørmehullet, spesielt morsomt er det å finne ut at wirer'en bare går ut og ikke inn når hele wirer'en er rullet ut. [neinei] Trodde i utgangspunktet at disse solenoidstyringene var hel elektronisk på atv'ene og at dette ikke skulle skje men så feil kan man ta. Er redd du må kjøpe ny kontaktorboks. Den ser slik ut:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WARN-WIN ... ccessories
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg #3grina`n » 29 Nov 2009, 23:04

har opplevd det samme på min også, det var rett å slett bare relèt som hadde hengt seg opp... ga det en liten dunk med plastikk hammer, å siden har ikke jg hatt problemer... Har hørt at det hjelper å gå bananas med bryteren..... in/ut inn/ut osv ganske fort......
Hvis ikke det hjelper så selger toolfarm ny bryter med relè som passer til din vinsj. De sender ganske kjapt også!

Her er linken..
http://www.toolfarm.no/?pageID=123&ItemID=113
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg larspv » 30 Nov 2009, 11:00

Takker for gode tips [smiil]
Får prøve og fjerne deksel så jeg kommer bedre til og gi boksen en "teknisk-dunk" eventuelt åpne den og gjøre rent med elektro rens etter jobb i dag.
LarsPV
Outlander max 650xt
Vindskjerm, Brøyteskjær,Varmehåndtak, Kombihenger,+++
larspv
400ccm
 
Innlegg: 140
Registrert: 05 Mai 2008, 18:00
Bosted: Fræna. Møre og Romsdal

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg tipo176 » 30 Nov 2009, 14:37

Disse boksene er fylt med epoxy, så det å åpne den tror jeg du kan se bort fra.
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg Stig » 30 Nov 2009, 14:49

Er det ikje bere og koble om ledingane fra rele og til vinsjen da så ser du om den ene er gåen for da skal den gå motsat veg.
Eg gjorde det jafal på min og det funka.
Må si at toolfarm er bra service og sender kjapt.
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg smaug » 30 Nov 2009, 15:21

Det er fryktelig lite annet som kan feile enn kontaktorboksen siden det er snakk om DC motor med vendebryter og vendereler. Det er kun bryter eller kontaktor som kan gå filleveien og siden det er prøvd med to forskjellige brytere(styrebryter håndkontroller), tørr jeg nesten å garantere at kontaktorboksen har tatt kvelden. Den linken fra Toolfarm så veldig billig ut så det er ikke så mye å lure på. Til den prisen ville jeg ha kjøpt to. Kjekt å ha. [oh yes]
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg larspv » 01 Des 2009, 14:02

Takker for alle tips! Jeg fikk den til å virke i går kveld [smiil]
Jeg pliket vek et deksel og skrudde kontaktor boksen løs for å komme litt bedre til. Ga den et par tekniske dunk, så virket den [oh yes]
Men kontaktoren hang seg opp et par ganger mens jeg brøytet men da var det bare å gå litt berserk med bryteren så kom den igjen.
Jeg så det var skruer for å åpne boksen, Jeg kunne tenkt meg å gjort det for å pusse ren kontakt flater og eventuelt smør med elektrorens/olje.
Men såg det var en som skrev i denne tråden at den var fylt med epoksy e.l. Noen som kan bekrefte det? For da gidder jeg jo ikke å bruke tid på det. Da må en vel bare bestille ny? Det er jo litt dumt at en ikke kan gjøre sånt vedlikehold selv [wtf]
LarsPV
Outlander max 650xt
Vindskjerm, Brøyteskjær,Varmehåndtak, Kombihenger,+++
larspv
400ccm
 
Innlegg: 140
Registrert: 05 Mai 2008, 18:00
Bosted: Fræna. Møre og Romsdal

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg smaug » 01 Des 2009, 17:30

Er ikke så mye å vedlikeholde i de annet enn å bytte evt rele men siden dette er kraftige releer som gjerne er dyre i løssalg så er det mye bedre butikk å kjøpe hele dritten ny fra feks Toolstore eller Ebay. Pga de høye strømmene så er det kontaktorpunktene som blir brent pga lysbuen i det de kobler til. Er rett og slett forbruksvare dette. Man kan jo kjøpe to like å koble de i paralell hvis man vil være på den sikre siden. Da halverer man strømmen over hver kontaktorboks pluss om den en svikter så funker det like godt uten at man merker stort.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg Torre » 04 Des 2009, 17:39

Hadde samme problem selv- men den gikk bare ut og ikke inn!!!
Trodde jeg hadde fått noe vann i noe kontakter! Funka etter litt kjøring....til neste gang jeg skulle bruke winsjen igjen...irritende ja.
Var litt av og på dette..hjalp ikke tilkoble ledningsbryteren heller.
Så: solgte sykkelen og kjøpte ny,- da var det løst!!
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg larspv » 19 Des 2009, 22:48

Nå har det kommet mer snø, men nå hjelper det ikke med "tekniske dunk lenger [hæ] Så jeg bestilte ny kontaktor hos Toolfarm i dag.
Og dermed tok nyskjerrigheten overhånd [upps] og åpnet boksen. Den var IKKE fylt med epoksy e.l. [smiil] Så problemet ganske raskt... Det var brudd på ledningene/loddingene til den ene spolen. Hadde ikke tid til å fikse det før jeg måtte dra på jobb for natta, men tok den med og nå er den loddet. Og utifra testingen min (ohm'ing) så tror jeg den er i orden. Skal montere og teste skikkelig når jeg kommer hjem i mårra tidlig. [oh yes]
LarsPV
Outlander max 650xt
Vindskjerm, Brøyteskjær,Varmehåndtak, Kombihenger,+++
larspv
400ccm
 
Innlegg: 140
Registrert: 05 Mai 2008, 18:00
Bosted: Fræna. Møre og Romsdal

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg #3grina`n » 20 Des 2009, 10:06

[smiil] [oh yes]
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg larspv » 20 Des 2009, 22:00

Nå har jeg brøytet i ca en time uten at vinsjen/kontaktoren har sviktet en eneste gang [oh yes] Så loddingen min ble bra [smiil]
Så nå har jeg en helt ny kontaktor i reserve [kaffe] La det sne la det sne.... [biker]
LarsPV
Outlander max 650xt
Vindskjerm, Brøyteskjær,Varmehåndtak, Kombihenger,+++
larspv
400ccm
 
Innlegg: 140
Registrert: 05 Mai 2008, 18:00
Bosted: Fræna. Møre og Romsdal

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg Reodor » 22 Des 2009, 11:44

Dette er for dårlig kom med bilde, slik at vi ser problemet til evt framtidige rep selv...
Mulig du har skrevet vilken vinsj dette var men går ut i fra det er en warn?
Brukerens avatar
Reodor
400ccm
 
Innlegg: 101
Registrert: 26 Jul 2009, 18:03
Bosted: Sør-Trøndelag

Re: Snøen har kommet, Men vinsjen går bare en vei :(

Innlegg OJ » 22 Des 2009, 20:25

Har samme problemet jeg oxo.
Eneste er at jeg kan bruke vinsjen en god stund, så kobler den ut.

Har byttet dette releet eller hva det nå er (denne som er linket til tidligere i tråden).
Jeg har fremdeles problemer.

Kan måke i lange iden, så vil vinsjen pltselig ikke inn.
Kan vente en stund, så virker den igjen.

Noen som har noen idee om hva som kan være galt her?



Et par bilder av releet

Bilde

Bilde

Bilde
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet
 
Innlegg: 1122
Registrert: 08 Mar 2008, 09:19
Bosted: Arendal
Stolt fører av:

Neste

Gå til Elektrisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest