[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Montert ekstralys, spenningsregulator ryker?

Montert ekstralys, spenningsregulator ryker?

Montere nytt elektrisk utstyr, endringer eller problemer med eksisterende. El info eller lign...

Montert ekstralys, spenningsregulator ryker?

Innlegg M.T » 26 Feb 2011, 16:02

Hei

I høst monterte jeg ett par ekstralys på min Outlander 400 2004 modell. Koblet det opp slik at jeg hadde strøm direkte i fra batteri til ett rele, og tok styrestrøm i fra fjernlyset. Dette fungerte fint ett par månder men så begynte den å tappe batteriet flatt med mindre jeg kjørte hver dag. Tenkte ikke mer over det, bare drog den igang istedenfor og bruke elstart. Men så begynte den å sleppe seg så langt ned at speedometeret sluttet å virke, samt at blinklysene ikke virket.

Tenkte at det var litt snålt at den ikke leverte nok strøm til å drive speedometer og blinklys når den var i gang. Kom på at jeg kunne måle spenningen på batteriet når den var i gang, og da målte jeg 18.2 volt [upps] Ringte og fikk tak i ny (og vistnok forbedret spenningsregulator) samt at jeg koblet ut ekstra lysene.

Kan det at jeg koblet til de ekstra lysene (2x55w) ha vært grunnen til at spenningsregulatoren tok kvelden?

Probleme mitt er at orginallysene er dårlige, det er mørkt ute og jeg er redd for å koble til ekstralysene pga ny spenningsregulator er dyrt :P

På forhånd takk :)
Det kan lett gå godt
M.T
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 28 Sep 2010, 18:55
Stolt fører av:

Gå til Elektrisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron