[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - lader ikke

lader ikke

Montere nytt elektrisk utstyr, endringer eller problemer med eksisterende. El info eller lign...

lader ikke

Innlegg xamoman » 03 Jul 2012, 19:23

jeg har byggd om min gamle dinli 110 cc til en kina motor på 150 cc. men den vill ikke svive vist den ikke er tilkoblet batteri. med en gang jeg kobler fra batteriet for å kjøre så dør den. hvilken del har sluttet å virke? motoren fungerte fint når jeg demonterte den fra cross karten
xamoman
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 03 Jul 2012, 19:02
Stolt fører av:

Re: lader ikke

Innlegg mb300diesel » 03 Jul 2012, 21:52

du må vel ha batteriet der for å få gnist på pluggen?? En bensinmotor vil stoppe dersom du kobler fra batteriet mens den går...
mb300diesel
250ccm
 
Innlegg: 64
Registrert: 31 Jan 2012, 20:38
Bosted: Lundamo, Sør-Trøndelag
Stolt fører av:

Re: lader ikke

Innlegg xamoman » 03 Jul 2012, 23:05

det er ikke helt riktig. motorer har en dynamo eller lignende som produserer strømm når motoren sviver. denne strømmen driver lys og lignende og lader batteriet ellers ville den blitt utladet mens en kjørte. jeg har kjørt med denne motoren i et par år ved å kunn ha batteri for å starte den. bateriet til en motor er i utgangs punktet kun til å starte med. mange mopeder har ingen batteri og startes med kick.

det jeg lurer på er hvilken del som sannsyneligvis kan være gåen siden den ikke produsere strøm lenger.
xamoman
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 03 Jul 2012, 19:02
Stolt fører av:

Re: lader ikke

Innlegg ola-nordmann » 05 Jul 2012, 14:31

Tja, hvis det hadde vært en eldre bil det var snakk om ville jeg ha foreslått børster på dynamoen, laderegulator eller mangelfull jord. Men når det kommer til mindre motorer så har jeg enda mindre peiling...
ola-nordmann
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 28 Jun 2012, 21:49
Stolt fører av:


Gå til Elektrisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester