Dinli Centhor 750 Evolution

DL 901, DL 801...

Dinli Centhor 750 Evolution

Innlegg Bredpitt » 19 Mar 2011, 08:47

2011 Dinli Centhor 750 Evolution
Bilde

Denne maskinen er "nesten" ny av året, den var tilgjengelig sent i 2010 men er betegnet som 2011 modell.
Her har Dinli tatt steget bort ifra Cannondale rammen og laget en ny ramme, teknologien er mye av den samme men det er lagt ned mye arbeid med denne maskinen.
Kan sies at denne maskinen er mange ganger bedre kjørekomfort enn den forrige 702 Centhor 700 modellen.
Servo er under testing for denne modellen, jeg har kjørt en modell med servo og det var en fryd å kjøre.
Men Dinli vil levere med servo før September 2011.
EFI er også under utvikling, men enda ikke helt ferdig. Jeg har prøvekjørt en EFI modell men vil nok si att forgasser fortsatt hadde best drag.


Chassi
Lengde: 2 088 mm
Bredde: 1 213 mm
Høyde: 1 245 mm
Markfrigang: 295 mm
Aksel lengde: 1 300 mm
Sittehøyde: na
Tørrvekt: 328 kg
Gir: L-H-N-R-P
Dekk fram: 25x8-12
Dekk bak: 25x10-12
Tankvolum: 20 liter
Drift: 2 WD/4 WD/diffsperr

Motor
Motortype: Ensylindret, veskekjølt DOHC 4
Sylindervolym: 750 CC
Slaglengde: 106 × 85
Drivstoff: Blyfri bensin
Kompressjon: 10.1:1
Forgasser: Mikuni BSR 42
Tenning: CDI
Start: Elstart og snor
Max NM: 60 Nm /5 000 omdreininger
Max effekt: 20 hk som vegregistrert
51 hk (fulleffekt)/ 5 000 omdreininger
Sentrifugal klutch.
Gir: C.V.T. med revers og lav/høygir
Kjølesystem: Veskekjølt

Bilde

Bilde
Merk: bilde er en testmodell og mangler enkelte karosseri plater/deksler.

Med alufelger og lavprofil:
Bilde
-admin-fjernt litt reklame
Sist endret av Bredpitt den 04 Apr 2011, 23:19, endret 3 ganger.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 09:53

Hvorfor kalles den en 800 modell når den egentlig bare har 750cc?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Dinli Centhor 800 Evolution

Innlegg Bredpitt » 19 Mar 2011, 10:10

Det er et godt spørsmål...

Forekommer nok mest fordi 800 er nermeste hele 100 kubikk..
700cc var 694cc men ble kalt 700.
800 modellen blir i blant annet sverige markedsført som nettopp Centhor 750.

Polaris Sportsman 800 er 760cc.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg ATVForumet » 19 Mar 2011, 15:17

Går vel i BMW sine fotspor. Kaller 800ccm for 650 og samtidig får du den samme 650'n bare med en F bak i 600ccm versjon også... he he Go figure
ATVForumet
Administrator
 
Innlegg: 39
Registrert: 01 Jan 1970, 01:00
Bosted: Arendal
Stolt fører av: Kano

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg Bredpitt » 19 Mar 2011, 15:41

Nå er ikke jeg veldig bevandret på ccm og de forskjellige merkene.
Men Yamaha har også typisk brukt dette ofte.

Min gamle Yamaha FJ1200 Touring sykkel hadde 1124ccm
Mens den foregående FJ1100 hadde rundt 1080ccm.

Begge deler blir nok 1100 i mitt hode da..

Men Dinli'n heter nå 800, det er jo ikke sikkert det er ccm de har henvist til..
Kanskje 800 skruer ? heh
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 15:57

Hvis du har en relativt stor motor, si rundt 2000cc og er innenfor +/- 50cc, sier det seg selv at det ikke er noe big deal men har du en ganske liten motor og har den samme 50cc slingringsmonnet er saken litt anderledes. Skulle gjort seg om man trodde man kjøpte en 100cc motor men så var den egentlig bare 50cc.
Ja jeg vet, ikke verdens undergang at Dinli kaller dette en 800 men merkelig er det siden 750 er en veldig mye brukt benevnelse innenfor ATV verden.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg Bredpitt » 19 Mar 2011, 19:03

Kan vel fort være at denne også blir markedsført som Dinli 750.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg CCOB » 19 Mar 2011, 22:18

Så jo faktisk pent ut dete, er det antydninger til Renegade jeg ser på linse lysene men likevel, er kvaliteten god å maskina fungerer, hvorfor ikke?
Can-Am 800 LTD 2011 The bloo lady....
Can-Am 800 LTD 2009 The Red Lady (Solgt) 80(
Can-Am 500 Max XT 2008 The undertaker (Solgt) 80(
CCOB
800EFI
 
Innlegg: 738
Registrert: 25 Mai 2008, 15:56
Bosted: Trondheim
Stolt fører av: CAN-AM 2011 800 LTD: MRS. BLOO

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 22:59

Javisst. Den sorte var fin den. Ikke noe å skjemmes over det der. Den røde derimot synes jeg ikke så like tøff ut.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg Bredpitt » 20 Mar 2011, 04:41

Den røde er den samme modellen som den sorte, men fra siden.. og selvføgelig RØD..

Jeg ville unngå at produsenten "perfeksjonerte" testmodeller så jeg ba om å få plukke ut hvilken som helst maskin jeg ville teste og da plukket jeg ut endel maskiner fra samlebåndet, blant annet noen som ikke var helt ferdig så testmodellene mangler litt plastdeksler og detaljer, den røde magler blant annet "panser" og styrekappe.

Jeg vil nok si det er mange likheter med Can-am renegade i lysene, men det er nok det eneste.
Renegade er jo en cross, og dette en utility.

Dinli har eget design og lager egne prototyper, jeg har selv sett prosjektavdelingen og skapning av prototyper med keramikkplater som brukes som emne for form. Men i denne avdelingen er det strengt forbudt å ta bilder så dette kan jeg ikke vise frem.

Men jeg synes Dinli begynner å bli skikkelig stilig
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg smaug » 20 Mar 2011, 08:00

Renegade er strengt tatt en utility det også. Er jo nesten samme chassis som Outlander men den mangler skikkelig bagasjebrett noe den Dinlien også gjør.
Er klar over at den røde er samme modell men synes ikke at akkurat den fargen passet helt.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg Bredpitt » 20 Mar 2011, 08:10

Det er mulig å montere skikkelig bagasjebrett på den.

Bilde

Bak ser man også Centhor 700 med E.F.I.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg smaug » 20 Mar 2011, 11:57

Det er også mulig å montere bagasjebrett på Renegaden også men nesten ingen gjør det fordi det ødelegger "look'en" på den [grøntsmil]
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg shortcut » 20 Mar 2011, 12:26

smaug skrev:Javisst. Den sorte var fin den. Ikke noe å skjemmes over det der. Den røde derimot synes jeg ikke så like tøff ut.

Rød eller sort... Syntes de ser like fine ut jeg da. [oh yes]
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt
 
Innlegg: 1727
Registrert: 25 Jan 2008, 23:00
Bosted: Bamble
Stolt fører av: Can Am selvfølgelig. Hva ellers???

Re: Dinli Centhor 800 Evolution (750cc)

Innlegg Bredpitt » 20 Mar 2011, 12:53

Dama eller sykkelen ?
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution

Neste

Gå til Dinli

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest