Dinli DMX 801 oppgraderinger, og et problem med gassen!

DL 901, DL 801...

Dinli DMX 801 oppgraderinger, og et problem med gassen!

Innlegg alloutbass » 27 Jul 2012, 10:49

hei! jeg er ny på dette forumet, og er ikkje den mest geniale typen når det kommer til ATV heller. jeg har en Dinli 801 270ccm 2005 modell med helt ny motor og girkasse som jeg er på utkikk etter oppgraderinger til.. vil ha noe som gjør det raskere (helst aksen, men toppfart er litt gøy det å) har sett endel på eksos oppgradering, men vet ikkje om det er verdt det, og gjør en så serlig stor forskjeld (?) Turbo, er det noe ? :P er sikkert dyrt, og sikkert mye som må bygges om.. og tåler vell ikkje mere en rundt 0,2 - 0,3bar heller ? uansett alt av tips er til stor hjelp!

jeg har også et problem med den... etter forrige gang jeg fylte bensin på den har den fusket noe fælt.. jeg kjørte den helt tom, og tror det var første gangen jeg gjorde det også. jeg fylte full tank og skulle ut og kjøre igjen, og etter at jeg gir rundt 50% gass så begyner den og hoste og turtalet synker. trykker jeg inn og ut å gassen veldig fort så kan den holde seg på max turtal, men så fort jeg holder inne gassen konstant så synker turtalet og den hoser fælt.. noen tips ? mange som sier det er rusk i forgasseren eller en slange eller slikt grunnet at det kan ha ligget i tanken når jeg endelig kjørte den helt tom. noen tips ?!?! er skikkelg iriterende da jeg nettop har kjøpt den av ATV Garden i rogaland brukt, men med helt ny motor og girkasse. det var heller ingen garanti på noe når jeg kjøpte den, så er redd det kan bli dyrt ?

Mvh Martin :)
alloutbass
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 23 Jul 2012, 22:57
Stolt fører av: Dinli Diamond back, og Dinli 801... -.-

Re: Dinli DMX 801 oppgraderinger, og et problem med gassen!

Innlegg Bredpitt » 02 Aug 2012, 18:05

alloutbass skrev:hei! jeg er ny på dette forumet, og er ikkje den mest geniale typen når det kommer til ATV heller. jeg har en Dinli 801 270ccm 2005 modell med helt ny motor og girkasse som jeg er på utkikk etter oppgraderinger til.. vil ha noe som gjør det raskere (helst aksen, men toppfart er litt gøy det å) har sett endel på eksos oppgradering, men vet ikkje om det er verdt det, og gjør en så serlig stor forskjeld (?) Turbo, er det noe ? :P er sikkert dyrt, og sikkert mye som må bygges om.. og tåler vell ikkje mere en rundt 0,2 - 0,3bar heller ? uansett alt av tips er til stor hjelp!

jeg har også et problem med den... etter forrige gang jeg fylte bensin på den har den fusket noe fælt.. jeg kjørte den helt tom, og tror det var første gangen jeg gjorde det også. jeg fylte full tank og skulle ut og kjøre igjen, og etter at jeg gir rundt 50% gass så begyner den og hoste og turtalet synker. trykker jeg inn og ut å gassen veldig fort så kan den holde seg på max turtal, men så fort jeg holder inne gassen konstant så synker turtalet og den hoser fælt.. noen tips ? mange som sier det er rusk i forgasseren eller en slange eller slikt grunnet at det kan ha ligget i tanken når jeg endelig kjørte den helt tom. noen tips ?!?! er skikkelg iriterende da jeg nettop har kjøpt den av ATV Garden i rogaland brukt, men med helt ny motor og girkasse. det var heller ingen garanti på noe når jeg kjøpte den, så er redd det kan bli dyrt ?

Mvh Martin :)



Du må egentlig "velge" om du vil ha axx eller toppfart.
Om du skifter vekter i variatoren kan du få en litt bedre axx men omtrent den samme toppfarten.
Om du drever om i tillegg kan du få både bedre fart og akslerasjon, men det spørs hvor mye du vil hente, skal du hente ut mye axx må du regne med at du kanskje får litt lavere fart.
Hvis du da ikke både drever om, skifter hjul og variator...
Da kan du også begynne med større forgasser, eventuelt sportsfilter , motoren tåler turbo godt.
Men vi snakker her om oppgraderinger i ti tusen kroners klassen + +. Du får selv vurdere om det er verdt det men jeg ville heller brukt pengene på en større maskin.

Jeg kan ikke si deg akkurat hva som er feil med den, men hvis du kjørte den knusk tørr så har du sannsynligvis dratt med deg all rusk, rask og rust som ligger i tanken med inn i forgasseren.
Tror nok en forgasser rens vil hjelpe.

Hvor i landet er du lokalisert ? Jeg kan sikkert hjelpe deg med riktig verksted, og vi har deler til maskinen din.
Bredpitt
80ccm
 
Innlegg: 29
Registrert: 17 Mar 2011, 03:48
Stolt fører av: Dinli Centhor 800 Evolution


Gå til Dinli

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest