[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Polaris med teknisk trøbbel i tunell

Polaris med teknisk trøbbel i tunell

Polaris med teknisk trøbbel i tunell

Innlegg E.F.I » 19 Aug 2011, 23:18

På en lengre kjøretur idag så kjørte jeg inn i en uopplyst tunell... bang der røyk drivreimen.
Hørte flappe lyden så jeg roet ned farten og turtall nok til bare å få kjøre ut av tunellen og inn på en nærliggende rasteplass.

En tråd i reimen med et stykke gummi hengende fungerte som en knic som skar noen lange flenger i plastkåpen.

Byttet reimen på ca 45-50 minutter.

Så fort det lot seg gjøre så oppgraderte jeg Polarisens verktøy beholdning til en 1/4 skralle,forlenger og en 10 mm pipe.
Neste gang skal jeg klare å skifte reim på Polarisen på en 20-30 minutter max.
Det er skruene i fotbrettet som tar litt tid. Polaris har gjort en bra job når det tenker bytte av reim og oljefilter på 800ccm.

Reimen delte seg i lamineringen 4 steder og mistet et lag hele runden rund men i 1/3 bredde av utsiden av reimen.

Kjører nå rundt med et kåpe deksel som har duck/elefant teip et og annet stedet, inntil det nye dekselet ankommer.

Dekselet holder fint til veikjøring men vil ikke forsere elver med polarisen før nytt deksel er påmontert.

Rart å sitte å skru mens turister satt og drakk kaffe mens de så på hvordan man skifter reim på en Polaris sportsman.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Polaris med teknisk trøbbel i tunell

Innlegg GEIRMM » 24 Aug 2011, 15:56

hei
Fint at du ikke har den beskyttelsen som jeg hadde på min X2 . Tok timer å bytte selv om jeg var hjemme med verktøy [vente]
måtte også bruke jekk på min

Bilde
Geir

2010 POLARIS RZR-S
wonder if i would drive better if the steering wheel was on the "right" side
Brukerens avatar
GEIRMM
350ccm
 
Innlegg: 97
Registrert: 05 Feb 2008, 12:02
Bosted: Stavanger
Stolt fører av:

Re: Polaris med teknisk trøbbel i tunell

Innlegg E.F.I » 05 Sep 2011, 12:31

Hvorfor jekk ?


Det nye dekselet kom ca. en uke etter bestilling.. da ble det bestilt en fredag om kvelden så helgen trekker man fra og da er det ikke lange tiden på slike deler man sjelden skifter. [oh yes]

Deksel koster ca. 750,- hos Gule`s mekaniske i Øystese.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:


Gå til Hordaland All Terrain & Touring Club

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron