[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Innlegg andersm83 » 04 Mai 2015, 16:33

Hei.
Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ATV.
Jeg har null peiling, så vet ikke hvor jeg skal begynne å se engang....

Den skal brukes til snømåking av gårdsplass, småturer på butikken/jobb, og kjøring på jorder og i skog.
Er det slik at registrert som traktor vil ha fartsperre? Og registrert som MC vil ha vektbegrensning med tanke på henger osv?

Noen som har noen tips? Trenger jeg typ 600 kubikk, eller holder det med 2-300?
Pris har jeg tenkt ca 30-60 000 ferdig registrert.

Har sett på bla. disse:
http://www.engrosservice.no/atv-firehju ... 0-atv.html
http://www.engrosservice.no/atv-firehju ... v-550.html

Men er kanskje tryggere å gå for mer kjente merker som Polaris, Can-AM eller no?

Setter pris på all hjelp :)
andersm83
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 04 Mai 2015, 16:07
Stolt fører av:

Re: Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Innlegg smaug » 04 Mai 2015, 18:15

MC reg har vekt begrensing på henger typisk halvparten av egenvekt noe som er fornuftig til vei bruk. Det er selvsagt ingen som reagerer på det om du har med deg elghengeren bakpå og henter ut skogens konge. T3 traktor har fartsperre på ca 45kmt. Trenger ikke kjempe mye hk for brøyting men 4x4 bør du ha.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Innlegg andersm83 » 07 Mai 2015, 18:02

Takk for svar :)

Noen som har noen erfaring med disse Mancini Big Footene?
Prisen som oppgis er vel uten registrering, men er vel ikke noe prolem å registrere de for bruk på vei senere da om man vil?
andersm83
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 04 Mai 2015, 16:07
Stolt fører av:

Re: Nybegynner trenger hjelp til valg av ATV

Innlegg 2mhaaland » 09 Mai 2015, 10:25

Du kan ikkje registrere først som T3 og så som MC. Å registrere som MC koster vel fort 30.000- kr.
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester