[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Merke, hastighet, trimming og modell

Merke, hastighet, trimming og modell

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg Ecko » 25 Aug 2009, 11:01

Hei alle sammen!

Helt fersk på dette forumet, så beklager om jeg spørr litt dumt.

Til 2010-sesongen skal jeg kjøpe meg en ATV som skal benyttes primært til å kjøre på vei med. (Blir fort litt herjing i skogen også, men primært asfaltvei siden jeg bor i byen. Litt greit å kunne kjøre på motorvei) Litt som en tung motorsykkel

Lekene som jeg vurderer er: SMC Wildcat 500, Dinli 450 lightning eller Access 450

Mine spørsmål er da:

1) Hvilke hastigheter kan jeg forvente på vei utrimmet vs. trimmet?
2) Er det noen mulighet for å fjerne plomberingen, omregistrere og kjøre lovlig?
3) Kan man kjøre på motorvei med disse?
4) Er det noen av disse modellene dere vil fraråde meg fra å kjøpe?

Dette er tenkt mer som et leketøy fremfor noe "arbeidsjern" som skal dytte eller trekke ting ;)

Håper på svar!
:pctrøtt Leter og leter etter info. :pctrøtt
Skal kjøpe første ATV når 2010-sesongen starter, men hvilken og hvor?
Ecko
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 25 Aug 2009, 10:41
Bosted: Halden Rock City

Re: Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg Master » 25 Aug 2009, 22:04

[quote="Ecko"]

1) Hvilke hastigheter kan jeg forvente på vei utrimmet vs. trimmet?
2) Er det noen mulighet for å fjerne plomberingen, omregistrere og kjøre lovlig?
3) Kan man kjøre på motorvei med disse?
4) Er det noen av disse modellene dere vil fraråde meg fra å kjøpe?

[quote]

1) Maks 80 - 120km/t utrimmet. trimmet er jeg ikke sikker på.
2) Mulig å fjerne plomba ja, men vet ikke om det er lovlig.
3) Ja
4) ...

Litt lite hjelp, men håper det hjelper :-)
Sist endret av Master den 28 Aug 2009, 12:51, endret 1 gang
Master
450ccm
 
Innlegg: 185
Registrert: 09 Mar 2008, 21:56
Bosted: Drammen, Buskerud

Re: Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg BrisiNOR » 26 Aug 2009, 08:12

Ville anbefalt deg å kjøpe access, fraråder deg fra å kjøpe dinli, kan bli masse tull med dem og veldig ustabil i høye hastigheter
BrisiNOR
400ccm
 
Innlegg: 125
Registrert: 14 Mar 2009, 20:30
Bosted: Ålgård

Re: Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg magnetmannen » 26 Aug 2009, 17:47

jeg har en access 300 og tror den 450en er sabla rå i trimma versjon , den har twincam og over 40 gamp i trim versjon, med det sagt, for meg er det nok med 300 men jeg er aldri ute på motorveien , på motorvei er 450en overlegen. den har manuelle gir dog så jeg holder meg til automaten på min 300. men prøv dem før du kjøper , og access har litt problemer med visse deler som er dårlig rustbeskyttet, har allerede gått over den med zinkspray en gang for å ta en fjær som rustet, ikke demperfjærene , men de små stålfjærene som holder fotbremsen oppe, det er også rust på visse muttere rundt om , de har ikke brukt rustfrie deler som er ubeskyttet. det er heldigvis lite men vær obs på det. har hatt min siden januar og lite problemer bortsett fra en girspake som måtte justeres.
Sist endret av magnetmannen den 27 Aug 2009, 20:14, endret 1 gang
Access 300 Sport.
magnetmannen
400ccm
 
Innlegg: 104
Registrert: 02 Mai 2009, 18:50

Re: Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg :-) » 26 Aug 2009, 20:30

Ser mange har fått Dinli 450 og Access 450 til og gå greit 140 med dreving.
Det er mye hester i disse, og trimming er ikke nødvendig. Da blir det billigere og kjøpe noe råere.
:-)
 

Re: Merke, hastighet, trimming og modell

Innlegg Ecko » 27 Aug 2009, 22:26

Tusen takk for masse svar! Gleder meg nesten litt til å overføre de første kronene over til min "skaffe-atv-førstekvartal-2010-konto"
:pctrøtt Leter og leter etter info. :pctrøtt
Skal kjøpe første ATV når 2010-sesongen starter, men hvilken og hvor?
Ecko
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 25 Aug 2009, 10:41
Bosted: Halden Rock City

..

Innlegg renegade_guy » 28 Aug 2009, 00:18

..
[hell yeah] Foill Gass [hell yeah]
Brukerens avatar
renegade_guy
500ccm
 
Innlegg: 288
Registrert: 13 Des 2008, 23:52
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester