Hva skal man kjøpe?

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Hva skal man kjøpe?

Innlegg fræseren » 26 Sep 2009, 15:56

Hei! er fersk på atv og ønsker innspill.
VIl ha en atv som kan brukes på bane/utmark/grustak uten skilt.
ønsker å kjøpe brukt.
i en alder av 22 og egenvekt på 80kg hvor stor atv bør eg ha? og hva er det å anbefale?
fræseren
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 26 Sep 2009, 14:12

Re: Hva skal man kjøpe?

Innlegg oyz » 02 Nov 2009, 21:43

Hei!

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en Honda TRX 450! Disse går veldig bra, samtidig som de er gode å kjøre og lite tull med :) et godt kjøp!
oyz
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 02 Nov 2009, 21:41

Re: Hva skal man kjøpe?

Innlegg shoorthy » 02 Nov 2009, 22:58

alle de kjente merkene har flotte 450 maskiner, jeg personlig ville ikke gått for noe annet da en f.eks suzuki ltz400 fort blir litt "tamt", det er også jevnt over mye høyere kvalitet på dempere/ fjøringskomponenter på maskinene i "raceklassen" noe som er viktig når det blir f.eks litt lengde/høyde på sveva dine:)

jeg har hatt både yamaha yfz 450 og suzuki ltr 450 og kan anbefale begge de to, yamaha`n kosta jeg på astronomiske summer i trim/fjøring/understell/div stasj mens suzukien holdt jeg mer eller mindre standard ( bare det obligatoriske effektannlegget og efiboksen:) var like fornøyd med de begge og hadde aldri noen store ras.
jeg er forholdsvis liten og tung og fant meg godt tilrett på yamaha`n mens jeg minnes å ha hørt at honda`en ofte funker bra før lange førere.

kjøp en sykkel av noen som har kjørt på bane eller aktivt de er ofte i god stand ( vinner jo ikke løp med å slurve med vedlikeholdet), prøv å styr unna jordekjørte sykler da de ofte har hatt noe mangelfullt vedlikehold noe som er meget viktig da de fleste 450`er gjerne vil ha hyppige ventiljusteringer og oljeskift.

hvis det er en crossbane i nærheten der du bor som har quadcrosstrening så stikk bortom og slå av en prat, de veit garantert om en sykel eller ti som skal selges:)

lykke til:)
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)
shoorthy
250ccm
 
Innlegg: 58
Registrert: 13 Nov 2008, 20:30
Bosted: modum


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester