[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg MPS » 13 Mar 2010, 11:48

Heisann.

Vel, siden jeg absolutt er en ATV nybegynner, så får jeg vel starte her.
Veldig kort om meg. 37 år, bor i Buskerud med kjerring og tre unger.
Jobber i Oslo som så mange andre.
Meldte meg inn i forumet for noen dager siden, etter å ha vært lesende gjest her en god stund..
Har i det siste begynt å titte etter ATV, en type bruksmaskin.

Har ikke kjøpt ennå, så jeg tenkte jeg kunne kanskje kunne få noen råd her.

Er på jakt etter en ATV i størrelsen rundt omkring 500 ccm. Ikke mindre. Den skal være MC registrert slik at jeg kan traktere den på B sertifikat.
Har vært og tittet på Arctic Cat sin 500. En flott maskin med en fin størrelse.
Har fra før brukt en Grizzly 700 til litt jobb, ikke mye, men litt.
Men ser også at Can-Am er et hett merke som mange har.
Can-am'en har et flott og tøft utseende som jeg liker.
Men hvordan er disse can-am maskinene rent kvalitetsmessig?
Jeg har stor allergi mot ting som det bare er tull med.

Maskinen vil bli brukt til litt av hvert. Lek, veibruk, jakt, og ellers ting som måtte dukke opp.

Håper noen kan gi noen tips og råd her. Har lest litt rundt omkring her på forumet, og fått et lite innblikk ihvertfall.

Mange takk så langt.
MPS
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 11 Mar 2010, 08:35
Bosted: Nordre Buskerud

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg ovehbmo » 13 Mar 2010, 16:10

Hei på deg og velkommen til forumet. Her får du nokk svar på det meste du ønsker å vite om atv. Vi har 2 stk Can am som vi er meget godt fornøyd med. Vi kjøpte 400 når vi kjøpte og for å si det slik skulle vi ha kjøpt på nytt ville vi i alle fall gått for 500 og hadde pengene strukket til ville vi valgt 650. Og merket ville ikke vært noe annet enn Can am. Har ikke prøvd så mye annet men vet at Can amen fungerer helt utmerket og går vel for å være av de bedre vegmaskiner. Vi har Outlander Max og i og med at du er familiefar vil jeg vel tru at det er den du også går for. Men uansett hva slags merke du velger så lykke til.
Voksent barn nå uten Can Am 400 Max xt
ovehbmo
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 19 Jan 2008, 15:29
Bosted: Langhus

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg tipo176 » 13 Mar 2010, 16:17

Har en strøken Polaris 800 for salg. [oh yes]
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg sveinaage » 13 Mar 2010, 18:04

Har en strøken Can-am 800ltd 2009 med noe utstyr til salgs.
Jeg er så uheldig at hvist jeg hadde falt i ei tønne med pupper så hadde jeg kommet opp suttende på min egen tommel......
Svein-Åge
sveinaage
800R
 
Innlegg: 148
Registrert: 03 Feb 2008, 22:18
Bosted: Hønefoss
Stolt fører av:

Innlegg MPS » 13 Mar 2010, 20:43

Takker for tilbudene begge to.
Men er litt treig i avtrekkeren, o vil gjerne klå og titte for deretter å tenke og gruble litt [grøntsmil]

I og med jeg er helt ny i atv verden, vil jeg nok bruke litt tid før jeg bestemmer meg.
MPS
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 11 Mar 2010, 08:35
Bosted: Nordre Buskerud

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg MPS » 13 Mar 2010, 21:08

PS! sveinaage. Ser du holder til i Hønefoss.

Kanskje man kunne være så bold å spørre om jeg kunne svippe innom deg en tur for å titte på doningen en tur en dag.
Bor 10 min unna.
MPS
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 11 Mar 2010, 08:35
Bosted: Nordre Buskerud

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg sveinaage » 13 Mar 2010, 23:43

Det er bare å komme det sender deg en mail med tlf nr mitt.
Jeg er så uheldig at hvist jeg hadde falt i ei tønne med pupper så hadde jeg kommet opp suttende på min egen tommel......
Svein-Åge
sveinaage
800R
 
Innlegg: 148
Registrert: 03 Feb 2008, 22:18
Bosted: Hønefoss
Stolt fører av:

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg MPS » 15 Mar 2010, 12:48

Hei hei, fikk mailen din telefonnummeret. Takk for det. Skal se om jeg får plinget på til deg i nærmeste framtid.

Ellers så hadde jeg en kjapp stopp hos MC Oslo for å kikke litt nærmere på de forskjellige Can-Am modellene i dag.
Kan rapportere at havesyken ikke ble mindre. [smiil]
MPS
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 11 Mar 2010, 08:35
Bosted: Nordre Buskerud

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg smaug » 15 Mar 2010, 14:20

Kort forklart, Can-Am har lite feil og er generelt veldig idiotsikker i bruk. Motorene er nok markedets beste både på ytelse,forbruk og driftsikkerhet. CVT systemet er godt dimensjonert til den typen bruk vi driver med her på berget(kjøring på vei over lengre strekninger). Ellers er vel alt sånn du forventer av en moderne ATV i 2010. Outlanderen er i motsetning til mange andre ATV'er litt mer satt opp for sporty bruk med plush fjæring. De kan derfor virke litt for myk med mye last eller kjøring med plog. Det finnes stivere fjærer for det bruket. Andre dempere finnes også som tilbehør for de som kjører hardere enn snittet.

Uansett hva du kjøper, kjøp en lang versjon(Can-Am Max evt Polaris Touring eller X2).
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg shoorthy » 15 Mar 2010, 23:12

heisan

er ofte i hønefoss så skulle du ha lyst til å prøve en outlander max 800 med beltekit så si fra så ordner vi noe:)
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)
shoorthy
250ccm
 
Innlegg: 58
Registrert: 13 Nov 2008, 20:30
Bosted: modum

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg MPS » 16 Mar 2010, 09:42

Det var da voldsomt til velvilje her. Mange takk. [oh yes]

Skal gruble og tenke litt i dagene som kommer.


PS! Var på skytterstevne på Jevnaker i helgen, der ruslet det en Renegade på belter. Noen her kanskje?
MPS
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 11 Mar 2010, 08:35
Bosted: Nordre Buskerud

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg shoorthy » 16 Mar 2010, 11:26

hehehe er ihvertfall en ting som kan sies om atvmiljøet, enten det er cross eller 4wd, så er det ihvertfall innkluderende!
og er du førstegangskjøper så bruk god tid på å finne "din" maskin, prøv de du kan få prøvd og vær bevist på hvilke bruksområder du skal ha det til:) og jeg mener nå at uansett hvilke av de store kjente merkene du velger så vil du få en atv som vil gi deg mye glede en laaang stund fremover ( nå vil selvsagt en can-am gi mest glede;) litt merkeavhengig må må man jo være)
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)
shoorthy
250ccm
 
Innlegg: 58
Registrert: 13 Nov 2008, 20:30
Bosted: modum

Re: Ny bruker, og på jakt etter ATV.

Innlegg fritti500 » 27 Mai 2010, 14:18

can-am er absulutt å anbefale viss du skal kjøre på vei, men viss du skal på jakt hadde en polaris 6x6 vært tingen [oh yes]
Stor Tilhenger av don''t try this with your can am
Polaris Sportsman 500 efi EU-traktor

Bilde
Brukerens avatar
fritti500
450ccm
 
Innlegg: 191
Registrert: 09 Mai 2010, 15:00
Bosted: flate jæren
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest