[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 364: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Ny når det kommer til ATV - trenger litt innput.

Ny når det kommer til ATV - trenger litt innput.

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Ny når det kommer til ATV - trenger litt innput.

Innlegg HeyJay » 29 Mai 2010, 14:51

Halla, er rimelig fersk når det kommer til ATV, men vurderer gå til innkjøp av en for å assistere meg i skogsdrift.

Jeg har kikket littegrann rundt på forskjellige forum, men ikke funnet akkurat den informasjonen jeg er ute etter.

Min situasjon er følgende:
Jeg driver i hovedsak plukkhuggst. Plukker ut enkelttrær som felles, deles opp i mindre seksjoner for så å fraktes ut.
Dette har fungert fint så lenge områdene jeg har jobbet med ligger forholdsvis tilgjengelig via skogsvei. Dette vil imidlertid ikke vare evig, og jeg må etterhvert begi meg lenger ut i terrenget.
Jeg er derfor på utkikk etter en ATV som kan være til hjelp i denne jobben. Jeg har ikke interesse av å farte rundt på veier for morroa av det. Jeg skal ha dette som et verktøy. Sett i lys av dette har jeg fanget opp at det er Polaris som gjelder og da kanskje spesielt 6x6 versjonene. I dag var jeg imidlertid på besøk hos Norsk Tilhenger Senter og slo av en liten prat. Rådet jeg fikk der var å kanskje heller gå for en maskin av samme type, men i 4x4. Dette hovedsaklig med tanke på at 6x6 kunne bli noe uhåndterlig m.t.p. svingradius og da kanskje spesielt dersom jeg skulle finne på å hekte på en henger.

Det hørtes ut som forholdsvis fornuftige ord, men jeg kunne fortsatt tenke meg å ha innspill fra flere kanter.
Er det noen der ute som har erfaring med både 4x4 og 6x6 i sammenhenge med skogsdrift, og kan redgjøre litt for "pro's and con's" ved de to?

Alle innspill er selvfølgelig velkommne. Jeg er som sagt helt fersk på ATV, og dette er informasjon jeg har klart å fiske opp på egenhånd. Har noen gode innspill som ligger utenfor det jeg spørr om så bare klin til. Blir bare glad for god input.
HeyJay
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 29 Mai 2010, 14:24

Re: Ny når det kommer til ATV - trenger litt innput.

Innlegg :-) » 29 Mai 2010, 20:22

Jeg har ikke selv brukt atv til skogdrift, men kjenner en del som gjør det. Blandt samtlige er valget ganske enkelt en Polaris 800 eller Yamaha Grizzly 700.

Mine erfaringer med Polaris og Grizzly i forhold til eks. Can am er at Polaris og Grizzly er MYE mykere og håndtere i skogen. Du kan uten problem jobbe deg frem selv med tung last. Utstyrspakken for Polaris og Grizzly til skogen er også upåklagelig.

Dette er mine ord, men det kommer nok mange fler her [oh yes]
:-)
 



Re: Ny når det kommer til ATV - trenger litt innput.

Innlegg E.F.I » 29 Mai 2010, 22:53

En liten korrigering til Polaris filmen.

Filmen er noen år gammel- >De nye Sportsman modellene har som standard ADC, Modifisert fremdiff, ny konstruksjon på eksosmanifoil, og en ny løsning på ledningene til sensor i spjeldhuset.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester