Ny ATV nybegynner

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Ny ATV nybegynner

Innlegg orjanalv » 26 Sep 2010, 05:04

Vil si hei til alle ATV mennesker her inne, Har selv gått i innkjøp av en splitter ny ACCESS 450 Supermotard (gleder meg noe sinnssykt til å komme hjem fra nordsjøen nå og endelig få lov å hente den), hadde ei kina maskin (av type ukjent merke) men priser han oppe at eg vart relativt kjapt kvitt den maskinene [smiil]
Men i den sammen heng er det noen råd tips etc en bør passe på som ny ATV kjører og noen råd til spesielle punkt en bør se etter de første dagene etter jeg har fått ATV og begynt å kjøre den?
Ellers er det mye folk fra Bergen omegn mot vest her inne?
orjanalv
50ccm

Re: Ny ATV nybegynner

Innlegg orjanalv » 05 Okt 2010, 09:29

Fikk da min nye ATV, men turen vart kort kan en si, første turen endte med at eg fikk en hjort rett i fronten og knuste en del og fire brudd i venstre hånd SURT [neinei] så blir en stund til eg får kjøre igjen nå :( menheldigvis dekkes alt av forsikringen uten tap av bonus eller egenandel.
orjanalv
50ccm

Innlegg E.F.I » 05 Okt 2010, 10:24

Hei.
Velkommen hit til forumet.

Trist å høre at du hadde en speed date med en hjort. Får håpe at skadene heles snart og du er lar for landeveien igjen.

Vi er endel herfra Hordaland som har atv og etter hva scaniacruiser fortalte sist vi var på treff/tur så snakket han om ca. 30 Hordalendinger som var registrerte her inne på forumet.
Bare legg inn forslag for tur eller atv treff .
Skriv gjerne forslagene under Hordaland All Terrain & Touring Club
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg Turbotralte » 05 Okt 2010, 10:29

Det var litt av en opplevelse. Men du fikk da se dyrelivet på nært hold [smiil]

Holder selv til i bergen og er eier av en humørsyk access 300 sm som kom tilbake igår etter 3 ukers ferie på verksted.
Sist endret av Turbotralte den 05 Okt 2010, 23:04, endret 1 gang
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R

Innlegg orjanalv » 05 Okt 2010, 18:51

Hehe mange tidige kommentarer her, men takker for støtten.
Men ser virkelig frem til å komme meg på ATVen igjen å få prøvd den skikkelig en å bare kjøre 500m før det er stopp.

Er bra vi begynner å bli en del i Hordaland som kjører ATV ;-)

Forresten vil bare si at sikkerhets utstyret en bruker er gull verd og må si til de som kjører rundt i varmekjeladresser, bruk de kronene det koster i skikkelig utstyr. Snakker av erfaring etter å hatt en hjort på fanget.
orjanalv
50ccm

Innlegg E.F.I » 05 Okt 2010, 20:56

Der er vi enige. Sikkerhet er noe man skal tenke på før en kjører og ikke mens en ligger i sykeseng.

Men er dessverre ikke alltid like flink selv
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester