[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hei, grommeste "standard" ATV ?

Hei, grommeste "standard" ATV ?

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg simenja » 31 Mai 2011, 01:07

Hei. Da har jeg blitt bitt av ATV basillen etter å ha kjørt en Polaris Predator 500.

Jeg skal ha:HVITE SKILT
Bruke på: Cross bane, jordet og vei.
Viktige egenskaper: FART -og ikke stempelskifte hver 100 time.

Predatoren syntes jeg var ordentlig morro å kjøre.
Det jeg lurer på er hvem ATV som er MEST LEKEN OG VÆSS?

- Suzuki LTZ, Outlaw, Predator, Polaris 525, Kawa Kfx - Hvem av disse er mest lek for penga og hva er forskjellen på de?
- Er det andre med i denne klassen?

Mvh snart ny gærning på ATV
simenja
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 31 Mai 2011, 00:22

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg smaug » 31 Mai 2011, 12:31

Hvis stempelbytte er no-go for deg, er nok ingen av de syklene du nevner noe å tenke på. Selv om stemplene sikkert holder litt lengre enn 100 timer eller hva enn de nå anbefaler, er det for dyrt å gamble på et lengre skiftintervall. Da er et stempelbytte mye billigere og enklere å gjøre hver 100. time.
Can Am sin DS450 MX går vel for å være verst men den er kanskje litt vel baneorientert pga manglende revers. DS450MX er race ready ut av kassa.

Et annet alternativ er å kjøpe en Can-Am Renegade 800 XXC eller en litt eldre 800 X. Da har du en maskin til å rase villmann men samtidig en som fungerer brillefint på vinteren. Nytteverdien økes betraktelig også og vedlikeholdet er minimalt i forhold til en MX ATV.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg Hitman » 31 Mai 2011, 15:45

Ja Smaug, en sånn en er det ikke mye som slår!!! [oh yes]

http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=28840331 !!!!!! [smiil]
Now I Can - Can Am 650 Max Xt 2009

Bilde
Brukerens avatar
Hitman
Astral-Koala
 
Innlegg: 589
Registrert: 02 Aug 2008, 02:29
Bosted: Follo

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg simenja » 31 Mai 2011, 15:50

Okei, takk for svar

- Hvor stor forskjell er det på vedlikeholdet på en Polaris Predator 500 og en DS 450 X ?
- Hvor stor forskjell er det på ytelsen på de to ?

Mvh
simenja
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 31 Mai 2011, 00:22

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg smaug » 31 Mai 2011, 17:16

Jeg vet ikke veldig mye om ytelse annet enn at DS'en vinner veldig mye løp over dammen og har en forstilling som er veldig god. Ramma er satt sammen på samme måte som flyskrog(med lock-bolter) og i det hele tatt er maskinen veldig baneorientert(men fortsatt registrerbar).
Fet maskin uten tvil men for å være ærlig hadde nok jeg vurdert Polaris Outlaw 525IRS litt før siden det er en maskin som ikke er tiltenkt konkuransebruk men mer sanddyne kjøring og lek å morro på fritiden. Motoren er en KTM motor som er litt nedtunet(ca 8hk) for å holde vedlikeholdskostnader nede.
En kanskje enda bedre alternativ er Yamaha Raptor 700R som er noe større og passer bedre litt større personer. Den er også tiltenkt mer lek og morro.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg Vangsjelding » 31 Mai 2011, 19:12

Can Am er og blir tøffest, sjekka akuratt verkstedhåndboka for ds`n min, og den sier ikke noe om stempelbytte, i oversikten over service tiltak og inspeksjoner, står bytte olje hver 10 time, men dette kan jo og forlenges litt, siden du ikke skal bruke den i konkuranse, men en del på vei og lignende kjøring, altså mindre hard kjøring, og i "renere" omgivelser enn løp, renegade 800 gjør også jobben sin, men her har du noe tyngere firehjuling, en del anna kjøreglede og bruksområde, vil jeg si da, tenk over hvordan du vil bruke den,kjøring av veien, gjørme, veldig humpete terreng, passer renegade.
aggresiv kjøring, fart, hopp, gir/clutch, mc følelse, passer DS
++ på begge selvfølgelig

men selvfølgelig, det må være Can Am [oh yes]
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg simenja » 31 Mai 2011, 21:04

takk for svar.

Heller mot DS450, Predator 500 / 525, noen som kan si noe om forskjellene på disse?
Store forskjeller på slitedeler på disse?
simenja
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 31 Mai 2011, 00:22

Re: Hei, grommeste "standard" ATV ?

Innlegg smaug » 01 Jun 2011, 11:10

Kan jo si at 525'en har en IRS bakstilling, altså uavhengig fjæring bak i stedenfor stiv aksel. Ser for meg at IRS bakstillingen er bedre egnet for tyngre personer men kanskje krever litt mer vedlikehold på lengere sikt. Er mer dippedutter på en IRS bakstilling men samtidlig er det en veldig sterk konstruksjon også.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest