[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Tips til rimelig arbeidsmaskin.

Tips til rimelig arbeidsmaskin.

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Tips til rimelig arbeidsmaskin.

Innlegg Knut Eivind » 04 Mai 2013, 15:11

Hei, tenker litt på og kjøpe en atv til vedhogst og lett tømmerkjøring. Og selvfølgelig til moro.

Problemet er jo såkalt budsjettet. Har på ingen måte mer enn 50000,- og bruke til dette. Spørsmålet er jo da om man finner noe bruktbart. Jeg har kikka litt og i mitt hode så vil jeg tippe på at en Yamaha grizzly eller en Suzuki kring quad 750 er passe, men jeg har ingen erfaring med noen av disse. Har kjørt veldig mye polaris 6x6 og er ikke spesielt fornøyd med de. Så det e prat på en 4x4.


Tar imot alle tips og råd og gjerne kjente feil og mangler med altomfattende måtte anbefales, samtidig gjerne en beskrivelse av 4x4 systemet og hva som finnes av sperrer og diffbrms ol.
Knut Eivind
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 30 Apr 2013, 21:22
Stolt fører av:

Re: Tips til rimelig arbeidsmaskin.

Innlegg trondwi » 08 Sep 2013, 10:40

Du burde kunne få deg en Yamaha Grizzly 660 e.l. for denne prisen, men vær oppmerksom på at det kun er et 100-talls av disse litt eldre ATV'ene som er lovlig traktorregistrerte for veibruk. De gamle sorte og gule skiltene er for "utenfor vei kjøring" og tillater kun kryssing av vei (etter hva jeg husker, definert som inntil 200 m langs offentlig vei). Det finnes riktignok en forskrift som tillater bønder å kjøre uregistrert landbruksmaskin "fra teig til teig på offentlig vei", uten at jeg klarte å finne igjen forskriften i farten.
Trond
trondwi
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 21 Okt 2011, 20:30
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester