[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bursdagsgave fra en uten peiling!

Bursdagsgave fra en uten peiling!

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Bursdagsgave fra en uten peiling!

Innlegg Amatør » 06 Aug 2013, 10:52

Hei! Håper noen kunne vise litt godvilje å hjelpe en dame i nød [hjelp]

Min samboer fyller 30 år, og i det siste har han siklet på en atv.. Det eneste jeg vet er at den er grønn på omtrent alle bilder (om det er til hjelp), ligger på rundt 50.000,-, er en sportstype og kan kjøres på veien.

Så da lurer jeg på om jeg skal kjøpe en atv, ikke den, men en rimeligere til å begynne med:)

Spørsmålet lyder: hva kan jeg kjøpe til 10-20.000,- som er bra nok? Er det bra nok i det hele tatt til den prisen? Ny/brukt? Merker? Modeller? Motor? Kvalitet? Import? "Slagkraft" eller hva det heter, hestekrefter? Passende størrelse til voksen mann? Reg/ureg?... Osv osv..

Dette er bare noen ord jeg har plukket opp på Finn.no og nettet, men det kunne likesågreit stått på russisk!

Setter utrolig stor pris på hjelp om noen orker, er litt redd for å snakke med en forhandler, de vil bare selge uansett;)
Amatør
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 06 Aug 2013, 10:31
Stolt fører av:

Re: Bursdagsgave fra en uten peiling!

Innlegg smaug » 08 Aug 2013, 17:01

Jeg er redd du må betraktelig opp i pris for å finne noe som ikke bare blir et stort irritasjonsmoment for typen din. Nå vet jeg ikke hvor nevenyttig han er og om han er av typen som liker å pelle på ting eller ikke men hvis han først og fremst skal kjøre og ikke mekke mesteparten av tiden tror jeg du må minst opp i 40000,- for å ha noe som funker og går. Det som på en måte legger lista er om sykkelen skal ha skilt eller ikke og hva tiltenkt bruksområde er. Er det lek og morro ville jeg ha kjøpt en quad, altså en bakhjulstrekk cross atv med hvite skilt. Suzuki'er har vært lenge på markedet så eldre LTZ'er til en grei sum finnes, av og til dukker det opp fine eksemplarer til rundt 35000,- og kanskje lavere, men dette er da vedlikeholds intensive maskiner som egentlig ikke er ment å kjøre timesvis om gangen, men krever hyppig oljeskift og generell stell og pleie.
Skal atv'en brukes til noe fornuftig også som å hente ved i skauen eller kunne brukes året rundt, er en 4WD modell å anbefale noe som trekker opp prisen ganske greit fordi man sjelden ser fornuftig brukte sykler til under 50000,- som oftest ligger de på 60000,- og oppover.
Ganske mye mer enn hva du har tenkt på ja og i tillegg så er liksom ikke en ATV noe man kjøper i stedenfor en fin klokke heller. Maskinen bør testes nøye først og man må vite hva man skal se etter for å ikke gå på en dyr smell.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bursdagsgave fra en uten peiling!

Innlegg Amatør » 09 Aug 2013, 12:35

Takk for svar! Tenkte opprinnelig en som skal brukes for jobb pendling og litt lek og morro. Men jeg ser ut ifra ditt svar at jeg kanskje har tatt meg vann over hodet.. Jeg fant ut at yamaha raptor er den han har tittet på, og de ligger jo ned på 30.000 som kan være overkommelig (vi er da flere familiemedlemer om dette). Men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter eller spørre om. Og jeg vil absolutt ikke kjøpe noe som bare er irritasjon så det lureste er å kjøpe ny.. Og det blir for mye. Nei. Blir kjøring av superbiler på bane i England tenker jeg ;) Takk igjenn:)
Amatør
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 06 Aug 2013, 10:31
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester