[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bombardier

Bombardier

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Bombardier

Innlegg border » 13 Nov 2013, 18:52

Har en Bombardier Traxter (kort type) jeg kan få kjøpe.Den virker litt kort og stump å kjøre,og etter søk på nett ser jeg det finnes en større modell av denne.
Gearoverføringen på den jeg har prøvd var heller ikke overbevisende(manuell og automat).Er det noen som har erfaring med denne typen atv.Skal bruke den stort sett på veg,men vil bruke den i skauen også til å ta ut ved.
border
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 13 Nov 2013, 18:42
Stolt fører av:

Re: Bombardier

Innlegg Tobben18 » 13 Nov 2013, 20:08

Jeg personlig ville gått for en nyere atv som mellom 2008 og 2010. Satser du på minst 500 cc, så får du en atv du kan stole mer på. Litt verre å få tak i deler på de eldre modellene.
Tobben18
350ccm
 
Innlegg: 98
Registrert: 26 Jul 2013, 15:06
Bosted: 5567 Skjoldastraumen
Stolt fører av:

Re: Bombardier

Innlegg border » 13 Nov 2013, 20:26

Etter å ha lest litt på forumet,ser jeg at det er gunstig med en kort type i skauen.Jeg kommer forøvrig ikke til å ferdes langt på vei(max 3km)til hytta/jobb,og etter å ha sett på finn ble jeg litt int i en can-am t3 400 som står på Rjukan(Powersport). Denne er traktoreg.
border
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 13 Nov 2013, 18:42
Stolt fører av:

Re: Bombardier

Innlegg smaug » 15 Nov 2013, 19:08

Ikke kjøp kort modell. Ja, en lang(Max) utgave vil i noen tilfeller henge litt mer på stokker og stein og har litt lengre svingradius men med mindre du ikke har det veldig travelt eller skal delta i konkurranse hvor du får straffepoeng med å rygge noen få ganger ekstra, er det ingenting å hente på å kjøre en kort utgave. Den lange modellen er mye mer stabil i motbakker og generelt i vanskelig terreng. Den korte modellen velter veldig mye enklere å kan være skummel dersom man ikke tenker seg veldig godt om. Tenk som så at det verste som skjer med en lang modell er at du sitter fast noen få ganger ekstra på tuer og stokker men du kommer til å ungå å tippe bakover mange flere ganger og det er en mye farligere situasjon enn å stå litt fast. Personlig har jeg aldri til dags dato opplevd at noen har kommer seg bedre fram enn der jeg har kjørt med min Max modell, tvert i mot så er langmodellen bedre å klatre, mer stabil når grøfter skal krysses på tvers og lettere å holde stabil på vanskelig underlag i god fart. Det er veldig mye tryggere å bruke gassen på en Max modell i motbakker, bakhjulene slipper som oftest taket før forhjulene letter i motsetning til en kort modell hvor forhjulene letter fra bakken før bakhjulene slipper taket. Det går som oftest helt fint å rygge ned en bratt motbakke man ikke klarer i første forsøk, noe som kan være jævla spennende med en kort modell.
Myten om at en kort kjøretøy er bedre i skauen er seiglivet virker det som. Jeg har aldri hatt problemer med å rygge noen få ganger ekstra for å komme meg dit jeg vil. En lang bil er overlegen en kort bil i terrenget.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bombardier

Innlegg Tobben18 » 15 Nov 2013, 20:35

Enig med Smaug. Også mtp slep av henger med tømmer/ved er det greit med en max utgave.
Tobben18
350ccm
 
Innlegg: 98
Registrert: 26 Jul 2013, 15:06
Bosted: 5567 Skjoldastraumen
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest