[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - tast inn administrator?

tast inn administrator?

Man kan jo gjette seg til hva dette handler om :-)

tast inn administrator?

Innlegg odelien » 25 Des 2009, 12:14

fikk en EeePC 1101HA (mini pc) av sjefen til jul. har prøvd litt nå i dag, men har fått ett problem. [neinei]
hvis skal legge inn noe program eller endre på noe i maskinen så kommer det opp melding:

Bilde

Jeg har ikke lagret noe passord. når starter pc'n så går den rett inn i windows uten å be om passord. På min andre bærbare står det att jeg er administrator, men ikke på denne.
Men uansett så er det jo ikke noen plass å skrive inn noe passord heller. [pc crap]
Det følger med en cd, men hvor i all verden skal jeg putte den inn? prøvd å gjenopprette, men da kommer jo den meldinga opp før jeg får gjort noe.

Håper noen har noen tips. [smiil]
08 Renegade 800
Men savner litt polarisen. ;-)
odelien
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 08 Mar 2008, 18:35
Bosted: Hallingdal

Re: tast inn administrator?

Innlegg smaug » 25 Des 2009, 12:24

Sjekk først om du er admin eller ikke(sannsynligvis ikke). Gå til Brukerkontoer i kontrollpanelet og se hvilken brukernavn som er satt opp som admin der. Om den brukernavnet ikke er passordbeskyttet(det står under hver brukernavn), er det bare å logge seg inn som den brukeren i stedenfor evt så kan du også høyreklikke på et program og velge "kjør som administrator". Om du ikke har admin passord og ikke er logget selv på som admin må vi gjøre noen triks i Ludo for å kunne logge på som admin... [smiil] men det er jo rart at du ikke er admin på en ny maskin.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: tast inn administrator?

Innlegg odelien » 25 Des 2009, 14:23

jeg kom heller ikke inn på brukerkontoer. da kom denne meldinga opp. hvis prøvde å gå ut av windws og bytte bruker så fikk jeg bare opp min som ikke er administrator.

Prøvde å starte i sikkermodus. da kom jeg inn på brukerkontoer. og da låg det plutselig 3 kontoer der. admin, gjest og den jeg har opprettet.
Gikk inn på min og fikk endret til at jeg var administrator. og startet på nytt. da er alt som det skal være. hmm.. skjønte ikke hvorfor dette skulle gå. men men. nå er den hvertfall oppe og går. litt treg, men til litt småtteri er den nok grei.
08 Renegade 800
Men savner litt polarisen. ;-)
odelien
400ccm
 
Innlegg: 110
Registrert: 08 Mar 2008, 18:35
Bosted: Hallingdal


Gå til Data , Lyd & Bilde

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester