Windows versjon

Man kan jo gjette seg til hva dette handler om :-)

Windows versjon

Innlegg shortcut » 23 Mai 2011, 15:01

Noen som kan hjelpe meg med
Vista 64bit Home Premium NORSK. Har lisens, men ikke cd. Patisjonen med recovery er borte.

Ikke interessert i andre versjoner
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Stolt fører av: Can Am selvfølgelig. Hva ellers???

Re: Windows versjon

Innlegg danilo0702 » 23 Mai 2011, 15:54

jeg tror du skal ha kun en Vista DVD 64 bit....Du kan velge språket selv (english,german,norsk,russian,chinesisk......) du er vant med usenext eller One Click Hoster?
Her er linken til share.cx (container File til JDownloader)
http://ncrypt.in/folder-;FfupnHCCan9laJ ... MLx4eoTRY=
Passodt nCrypt.in: Ti-O2
Passord RAR-Archiv (etter Download): 4gulli
Sist endret av danilo0702 den 23 Mai 2011, 19:40, endret 2 ganger.
mvh Danilo
Renegade 800
10 inn--15 ute
Maxxis Ceros 26x 9R12 foran
Maxxis Ceros 26x11R12 bak
danilo0702
650ccm

Innlegg rr_a » 23 Mai 2011, 16:52

danilo0702 skrev:jeg tror du skal ha kun en Vista DVD 64 bit....Du kan velge språket selv (english,german,norsk,russian,chinesisk......) du er vant med usenext eller One Click Hoster?
Her er linken til netload (container File til JDownloader)
http://linksave.in/12515457234b4b864bd8af2

Tror shortcut vil velge "Chinese" siden han må bli god i språket siden han må ha masse deler derfra i framtida...
Ææææææændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg MaxMekker » 23 Mai 2011, 19:21

skal sjekke i skuffen min i morra, men tviler litt på att jeg har home versjon.
Runar Holm

Harley Davidson Ultra Glide Classic
Turbilder
MaxMekker
Tusenkunstner

Innlegg shortcut » 24 Mai 2011, 06:57

danilo0702 skrev:jeg tror du skal ha kun en Vista DVD 64 bit....Du kan velge språket selv (english,german,norsk,russian,chinesisk......) du er vant med usenext eller One Click Hoster?

Får ikke dette til og laste ned jeg. Virker ikke IE eller Opera, mulig jeg gjør noe feil ?
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Innlegg rr_a » 24 Mai 2011, 10:16

har prøvd jeg og ja... spretter bare til reklameside - kanskje man må signe up for å laste ned?
du kan jo forsøke denne: http://isohunt.com/torrent_details/2606 ... ab=summary
Det skal være iso fil - 64bit windaz vista
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg Turbotralte » 24 Mai 2011, 10:23

Bruk denne, den har service pack 2, da slipper du og vente en evighet på alle oppdateringer ( men noen blir det såklart) velg norsk språkpakke fra oppdateringer. Nøkkel er inkludert i denne, men du kan bruke din egen om ønskelig.

Brenn iso filen til en cd, eller bruk feks win to flash og lagre den på en 4 gig minnepenn og installer fra bios. Skal du gjenopprette fungerer denne helt fint og.

http://thepiratebay.org/torrent/5828991 ... P2_(64_Bit)_x64_(September_2010)

Du må ha en bittorrent klient, vuze, utorrent eller lignende.
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R

Innlegg shortcut » 24 Mai 2011, 12:11

Turbotralte skrev:Bruk denne, den har service pack 2, da slipper du og vente en evighet på alle oppdateringer ( men noen blir det såklart) velg norsk språkpakke fra oppdateringer. Nøkkel er inkludert i denne, men du kan bruke din egen om ønskelig.

Brenn iso filen til en cd, eller bruk feks win to flash og lagre den på en 4 gig minnepenn og installer fra bios. Skal du gjenopprette fungerer denne helt fint og.

http://thepiratebay.org/torrent/5828991 ... P2_(64_Bit)_x64_(September_2010)

Du må ha en bittorrent klient, vuze, utorrent eller lignende.

På tur ned. Hvorfor tenkte ikke jeg på dette?.
Takker
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Innlegg MaxMekker » 24 Mai 2011, 15:03

Hadde kun pro og ultimate versjon og det ville du ikke ha.
Runar Holm

Harley Davidson Ultra Glide Classic
Turbilder
MaxMekker
Tusenkunstner

Innlegg danilo0702 » 24 Mai 2011, 15:55

shortcut skrev:

Får ikke dette til og laste ned jeg. Virker ikke IE eller Opera, mulig jeg gjør noe feil ?

det virker helt. Du skal bruke nCrypt passord om å komme inn. Etterpå så click på "DLC" filen og laste ned eller åpnes med engang i jdownloader. Det funker kun med JDownloader http://jdownloader.org/ (27x flotter på tur enn torrent---men da trenges Premium Tilgang....ved behov-->PN) :) [grøntsmil] [oh yes]
mvh Danilo
Renegade 800
10 inn--15 ute
Maxxis Ceros 26x 9R12 foran
Maxxis Ceros 26x11R12 bak
danilo0702
650ccm

Innlegg shortcut » 25 Mai 2011, 14:54

danilo0702 skrev:27x flotter på tur enn torrent---men da trenges Premium Tilgang....ved behov-->PN) :) [grøntsmil] [oh yes]

For oss som ikke har premium tilgang, er det faktisk omtrent 10 ganger raskere og laste den ned på torrent.
Snitt på torrent var omtrent 900kb/s mens Jdownloader med 70-75 kb/s.

Så skal jeg lære dataeksperter ett par ting [grøntsmil]

Valg av installasjon språk er ikke mulig på de forslagene som har kommet her i tråden. En windows vista engelsk, har 2 forskjellige språk. En normal engelsk, og en US engelsk. Det gjenstår og prøve Danilo sitt Tyske bidrag, noe jeg har fått ned nå. (har heller ikke store forhåpninger her)
Om noen har sett en Indisk Installasjons cd, hadde de nok fått valget mellom 22 ulike språk, siden de i grunnloven har 22 språk i landet. Ikke engang denne hadde hjulpet meg, siden ingen av de er 22 språkene er norske [smiil]

Oppgrader til ett annet språk når du har installert. Dette er ikke mulig. Om jeg ønsker Norsk språk må jeg reinstalere med en... (Jepp helt riktig tenkt)...Norsk Windows.

Det finnes MUI filer med alle språk til Vista, noe som gjør det mulig og ha flere språk på samme windows. Dette hadde i utgangspunktet vært veldig flott, men dessverre virker dette ikke på home premium og lavere.

Så da er jeg vel tilbake til begynnelsen av tråden. Noen her som kan hjelpe meg med en
Windows Vista 64bit Home Premium NORSK. Har lisens, men ikke cd.
Ønsker ikke andre versjoner.

Acer har cd, men de forlanger 580 +mva+frakt for en ny cd plate uten lisens, noe jeg syntes er litt dårlig kundeservice.

Takker alle for hjelp så langt.
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Innlegg rr_a » 25 Mai 2011, 15:49

Har du vært i kontakt med Microsoft da? Kanskje de kan hjelpe de med en fysisk dvd eller dir. download slik som man kan med win 7. Jeg ser at sikkerhetskopidisk koster € 9 for win 7. http://emea.microsoftstore.com/europe/n ... 28Norsk%29
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg shortcut » 25 Mai 2011, 16:50

rr_a skrev:Har du vært i kontakt med Microsoft da? Kanskje de kan hjelpe de med en fysisk dvd eller dir. download slik som man kan med win 7. Jeg ser at sikkerhetskopidisk koster € 9 for win 7. http://emea.microsoftstore.com/europe/n ... 28Norsk%29

Tror ikke du kan få en sikkerhetskopidisk til 9 euro, om du ikke betaler 200 euro for nedlasting i samme slengen.
Kan da sikkert få laste ned windows vista fra microsoft, men da må jeg kjøpe lisens (har da ikke brukt for 2).
Hadde ikke dette vært en skole-pc til en 11 åring, skulle jeg fått puttet på en windows fort som fy, men det må være lovlig...

Jeg kan med loven i hånden laste ned en piratkopi på hvem-som-helst nett, bare det er Vista 64 Norsk home Premium (som jeg har lisens til)

Men jeg nekter og tro at denne bærbare jeg har lisens til er den ENESTE i Norge. Det må da være noen der ute som kan kopiere cd plate og sende til meg i analog post ?
Recovery cd til Acer 5536G med Vista norsk feks ????

Danilo. Ihre Version wurde nur in deutscher Sprache
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Innlegg rr_a » 25 Mai 2011, 17:40

skole pc = fått på skolen?? I så fall er han vel ikke den eneste...??? Da må det være skolekompiser som har tilsvarende med "frisk" recovery partisjon? Man skulle vel kunne svi av en dvd fra en av disse? (her var det mange ?? altså..)
Aendersen
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg shortcut » 25 Mai 2011, 18:12

rr_a skrev:skole pc = fått på skolen?? I så fall er han vel ikke den eneste...??? Da må det være skolekompiser som har tilsvarende med "frisk" recovery partisjon? Man skulle vel kunne svi av en dvd fra en av disse? (her var det mange ?? altså..)
Aendersen

Nei dessverre.
Her får de som trenger pc ett tilskudd til og kjøpe pc. Denne kommer fra Expert, men de har ingen cd heller.

Tipper jeg kryper til korset og kjøper plata fra de som leverte maskinen. Acer.
Ca 750 kr så kommer den i postkassa her utenfor døren min. Synd de skal ha så mye penger for noe de ikke har levert med på salget.
Har vel i utgangspunktet aldri hatt noe gode tanker om Acer. Denne episoden vil vel ikke akkurat rette opp det inntrykket
Brukerens avatar
shortcut
Skolegutt

Neste

Gå til Data , Lyd & Bilde

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester