[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kicken står fast!

Kicken står fast!

Standard Motor Corporation

Kicken står fast!

Innlegg patsva » 06 Mai 2015, 12:06

Får verken el startet eller kickstartet mopeden min (smc ram 50), begge står bom fast! Hva kan være grunnen til dette? Har skiftet over til trimsylinder og trimforgasser med el choke siden original forgasseren ikke er 100% ihvertfall. Den startet en liten stund med original forgasseren og plutselig hørte jeg en klikk lyd og da rant det bensin ut av forgasseren.

Trenger jeg å justere på den nye forgasseren selv om den er helt ny?

Kan det være feil tennplugg, dyse?

Kan det være sylinderen/stempelet?
patsva
150ccm
 
Innlegg: 40
Registrert: 22 Jul 2014, 17:26
Stolt fører av:

Re: Kicken står fast!

Innlegg smaug » 06 Mai 2015, 15:45

Motoren er rimelig sikkert skjært. Dyse på forgasser må selvsagt stemme overens med forgasseråpning og motor ellers vil den gå for magert og skjære seg. Høres ut som det er på tide å sette original sylinder og stempel.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Kicken står fast!

Innlegg patsva » 08 Mai 2015, 18:13

Jeg sjekket sylinderen og den var litt skjært pga at det ene clipset ikke satt skikkelig i. Har finpusset og montert det på igjen og stempelet går fint opp og ned nå i tillegg til at clipsa står bom fast. Fjernet også noen biter av bunnen av sylinderen som hadde kommt nedi hullet. Jeg trenger vel ikke å bytte stempel og sylinder enda vel?

Jeg skal nå montere på en ny forgasser med el choke (automat choke) som jeg enda ikke har fått testet. På den originale forgasseren så måtte jeg montere på den forgassernåla som er på tuppen av wiren, betyr ikke dette at den har en wire choke?
patsva
150ccm
 
Innlegg: 40
Registrert: 22 Jul 2014, 17:26
Stolt fører av:

Re: Kicken står fast!

Innlegg smaug » 08 Mai 2015, 19:12

Jo du må bytte og hvis det har kommet fremmedlegemer nede i veiva må den ut og sjekkes grundig slik at alt av partikler er 100% borte. Her er det ca null å gå på. Er det riper i sylinderet må den enten bores opp med passende overdim stempel og ringer eller bare byttes rett og slett. Du vil miste kompresjonen med riper som gjør at motoren mister mye krefter.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til SMC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest