Smc Mistral 50 Sport "girer" ikke

Standard Motor Corporation

Smc Mistral 50 Sport "girer" ikke

Innlegg chriharn » 04 Jan 2012, 13:01

Hei
Har akkurat satt på litt trim på firehjulingen. Det er Airsal T6 Asso, 21 mm innsugskit med reed, 19 mm forgasser, dette effektanlegget: http://www.speedopti...products_id=537 og denne variatoren: http://www.speedopti...oducts_id=1069.
Jeg monterte alt sammen, startet den opp og lot den svive en stund. Men når jeg skulle begynne å kjøre så gikk den ikke fortere enn 5-10 km/t. Virka som om den ikke "giret". Den trakk ikke noe godt heller. Så da bytta jeg tilbake til original variatoren, men fortsatt går den like dårlig.
Har nå satt på trim variatoren igjen og er sikker på at den er riktig satt sammen. Ingen merkbar forskjell. Noen som vet hva det kan være? Reima, clutch fjøra(bytta ikke den når jeg satt på trimvariatoren, har kanskje ikke noe å si?)?

Takker for svar
chriharn
50ccm

Stolt fører av:

Re: Smc Mistral 50 Sport "girer" ikke

Innlegg rr_a » 04 Jan 2012, 14:25

Har du sjekka at reima går opp og ned på skålene når den står i N og du gir gass? Skivene skal presses sammen og reima skal da blir tvunget oppover og tilsvarende nedover når skålene går fra hverandre. Skjer ikke dette er det noe som henger/er satt sammen feil - regner med at det funket som det skulle før du begynte å skru på variatoren? (jeg vet ikke hvordan din variator ser ut, så jeg snakker ut i fra en can-am variator, men prinsippet skal være det samme). Hold oss oppdatert. Amen.
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg chriharn » 04 Jan 2012, 20:55

Den går opp og ned riktig, sånn som du sier :) Har bestilt ny reim nå, kommer vel i morgen tror jeg. Hvis det ikke hjelper får jeg bytte fjøra i clutchen og.
chriharn
50ccm

Stolt fører av:

Innlegg chriharn » 07 Jan 2012, 17:32

Fikk fiksa det nå Viste seg at det var reima som var for slitt, men powerfilter var også ALTFOR tett..
chriharn
50ccm

Stolt fører av:

Gå til SMC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester