Polaris har vel aldri gått inn for å lage veisykler, ettersom de lager motorsykler til dette. At XP'en vil bli en flott veisykkel gjennstår enda å se. Men at Polaris lager dagens råeste maskiner til bruk i skog og mark, er det ingen tvil om, og jeg tar gjerne med meg en utfordrer ut på tur for å få det bekreftet.
Flere av førerne i mine trakter som har prøvd seg på Honda, Outlander, Renegade og Grizzly, men de kjører ALLE sammen Sportsman nå. Jeg antar at de gikk lei av å sitte fast hele tiden, tross å ha kostet på seg både 27" og 28" ITP 589. Gutta som handla Sportsman med en gang kjører på orginale hjul og kjører rett opp/gjennom/forbi de samme stedene.
Skjønner nå at de fleste her inne kun er opptatt av å banke 100-vis av mil langs vei, og knapt nok har hatt tilhenger på mer enn 200kg etter sin maskin. Og av det kommer det jo klart fram hvorfor vi her diskuterer, når vi(jeg, samt noen få andre mot ca resten) verdsetter de forskjellige egenskapene SVÆRT ulikt. Noen ønsker å kjøre 1500mil langs vei, problemfritt. Andre ønsker å kommer seg opp på hytta med nytt shingeltak på tilhengeren, problemfritt.
Blir som om Travis Pastrana skulle gå inn på en mc-bar i texas og påstå at hans RM 250 er bedre enn alle stamgjestenes Harley'er...