Hjelm anbefalinger

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Hjelm anbefalinger

Innlegg smaug » 19 Sep 2009, 22:06

Hei,

Må ha ny hjelm da min gamle sno-cross hjelm ikke er noe særlig til ATV bruk merker jeg. Hva anbefaler folket? Jeg tenker på en Schuberth C3 fordi den visst nok skal dempe støy godt. Jeg er nemmelig primært etter en hjelm som er god på støy. Pris er ikke så viktig, en god hjelm er uerstattelig! Har også tenkt på Can-Am's GS2 hjelm fordi jeg er litt usikker på hvordan Schuberth hjelmen er om vinteren. Er det noen andre merker som også er god på støy og som fungerer året rundt? Jeg er altså på utkikk etter en helhjelm. Kommer til å kjøpe en enkel halvhjelm til skaukjøring også.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Re: Hjelm anbefalinger

Innlegg ovehbmo » 20 Sep 2009, 18:14

Har selv BRP sin modular hjelm og er veldig godt fornøyd med den. :gliis Den er det jo med egen pustemaske til for bruk når det er kaldt så man slipper duggproblemer. Kunne kanskje vært mer støydempende men har ingen å sammenligne med så mulig jeg tar feil.
Voksent barn nå uten Can Am 400 Max xt
ovehbmo
450ccm

Innlegg Ivar » 20 Sep 2009, 21:24

Støy i hjelmen avhenger også av hode form, så en støysvak hjelm trenger ikke å bli oppfattet som støysvak av alle. Bruk gjerne ørepropper i tillegg under hjelmen. Skal du kjøre om vinteren, så pass på at du kjøper en hjelm med visiser oms er forberedt for "duggvisir" på innersiden. Shubert tror jeg faktisk seger med duggvisiret også. Uten duggviser må du kjøre med visiret på gløtt og det blir kaldt.
Ivar
Polaris 800 6X6
Ivar
250ccm

Innlegg smaug » 20 Sep 2009, 21:45

Schubert C3 blir levert med Pin-lock visir som visstnok skal være god på dugg. Tror jeg må ta en tur til en hjelm pusher og prøve litt for å finne noe som passer skikkelig godt. Har hatt problemer med å finne hjelm som passer før, derfor har jeg brukt min gamle Ski-Doo sno-cross hjelm produsert av Lazer i så mange år.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg la7tma » 21 Sep 2009, 08:17

jeg bruker Schuberth C2 å har nesten ikke problem med den om vinteren. les bruksanvisingen på hjelmen.
den har god luftemuligheter.har lyst på Schuberth C3.
jeg leita etter en hjelm som dempet støy bra. og fant bare c2 og en hjelm til som jeg ikke husker navnet på.
det ble til at jeg kjøpte c2 på grunn av jeg bruker briller.
Pin-lock visir om vinteren hjelper deg masse mot dugg.
kjøp C3 helmen,tror ikke du blir skuffet.
polaris x2 500,
dritter i kulda med heated clothing,
la7tma
650ccm

Innlegg smaug » 21 Sep 2009, 09:47

Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Gå til Generell prat