[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Alt om dekk og felg

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg TS » 15 Nov 2009, 18:45

Ser bra ut dette.Hvor stort utstikk er det på piggene når de er montert slik som du har gjort?
Yamaha YFM350R Div.mod
Goes 520 UTX.
TS
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 21 Jan 2008, 09:19
Bosted: Lier

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 15 Nov 2009, 19:51

Hei og takk for det.
Jo jeg har jo lite slitte dekk med søkk i midten...i dette tilfelle er utstikk 2-3 mm..mens piggene i seg selv bygger 4 mm vis montert på slette knaster.
Merker det griper dog med dette utstikket. [oh yes] har 38 pigg i hvert dekk og det-og det holder vis du skal ha litt gummi nedatt asfalten også-og ikke bare skli på piggene [WHAT]
Men alt avhenger av hvor du kjører mest og hvilke egenskaper du er ute etter.
Noen kjører med over 100 pigger i hvert dekk, og noe bruker korter pigger noen lengre.
Men ved kostnad rundt 6 kroner piggen blir det kostbart med mange seff.

BestGrip 1500
Rally, motorcross, traktor, atv mm
Mål (Diameter x lengde): 9,0 x 17,4 mm
Utstikk: 4,0 mm
Dybde i dekk: 13,5 mm
Minste mønsterdybde: 11,5 mm
Spiss diameter: 2,5 mm

Bilde
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg TS » 15 Nov 2009, 21:08

Takk for svar..Har bestilt pigger fra BestGrip nå i dag,ble BestGrip 1300.Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe et sett med disse dekkene eller om jeg skal pigge orginaldekken.Har hørt med Norsk Maskinutvikling ang disse til 12" felg.
Yamaha YFM350R Div.mod
Goes 520 UTX.
TS
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 21 Jan 2008, 09:19
Bosted: Lier

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 15 Nov 2009, 21:16

Bare hyggelig det- ja, bra du fikk snakket med de. Der får du nok de beste rådene:)
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 27 Des 2009, 23:37

DA- er dekkene endelig testet ut på snø i opptil 40 - 45 cm., isdekte og snødekte veier.
Var i terreng i dag på Bjørkelangen og det var flere erfaringer rikere.
Dekktrykk 3,5 psi-
Hvilken fremkommelighet i 35 cm . snø over et plantefelt...med mye variasjon...orginaldekkene kom og meget godt fram men brukte lenger tid på seksjonene...
vi var 3 stk 2010 modeller...
polaris xp 850 med orginal hjul og kryss pigg kjettinger på alle hjul.
xtp 800 med orginaloppsett
min xt 650 max med GBC dekkoppsett som tidligere beskrevet.
I dag på feltet var heldekkende bukplate helst en nødvendighet så ikke en ble hengende på stubber etc. i det snøkledde nedhogde plantefeltet.
polarisen gnagde seg sakte men sikkert frem- imponerende å se maskinen jobbet med undelaget....prøvde å følge etter med min men måtte bruke aktivt trottelen for å følge på:) Moment og fart på hjulene var ofte fasitten.
orginaloppsettet ble jeg også imponert over, fulgte like bak alle sammen -men mye kommer jo også ann på sjåføren. En som vet å utnytte dekkenes egenskaper, lufttrykk, moment etc. kommer langt- som denne i dag- så mye spiller inn.
Vil også skryte av den kjappe nye viscolooken - den fikk vist seg i dag:) Knallbra...Den er bare mye bedre en tidligere versjoner.
På fjellet som vi kjørte litt på ble de brede Grim Reaper dekkene for glatte...der orginaldekkene kom opp på første forsøk 2 forsjellige ganger- måtte Grim Reaper dekkene prøve minimum 3 ganger før turtallet måtte opp...og jeg kom opp- sikkert pga zikk zakk mønsteret i midten griper ikke på slikt glatt underlag og vekten pr. kvadrat centimeter blir større med orginaldekk...les...smalere og åpne knaster.
I snøfylt bratt skråning med småstein var det ikke noe nevnverdig forskjell---men Grim Reaper var raskere opp bakken..
På snødekt asfaltvei er dette ikke noe bedre enn andre atv dekk da det ikke er lamelleffekt i dekket-så de biter ikke slikt et bilhjul gjør...men retningsstabilitet og handling/kontroll er god..bare prøvd med 4x4 innkoblet pga frysen bryter og piggene er fine nå....merker det skrubber godt.
En annen ulempe får å si det i løssnø---med de brede dekkene foran er i noen situasjoner vil den ikke styre......hjulene kan stå i full sving mens maskinen går rett frem...når maskinen med orginalhjulene kjørte identisk løype i dag svingte den lett etter der han ville ha maskinen........
En fordel med brede dekk foran er flyten i snøen- faller ikke så langt ned i snøen...samt trykket på islagte myrer blir noe mindre.....skydder maskinen skjermer mer da de stikker på utsiden slik som min gjør.
Ytterkantene i Grim Reaper dekkene er såpass åpne (med tverrstilte knaster) at de fyller seg ikke med snø..samt at de griper godt over stein, røtter og kvister.
En annen ting med 8 lags dekk-er at du kan nesten kjøre uten luft i dekket...ikke gjør det --men skulle du punktere blir aldri hjulet flatt-- og du kommer deg ut av området- til hjelp.
Da er det slalombakke og snødekkt flystripe det neste som Grim Reaper dekkene skal testes i -neste gang- i slutten av Januar. [smiil]
Så dekkene anbefalles.
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg E.F.I » 27 Des 2009, 23:49

Veldig bra innlegg.

Alle dekk har sine spesial områder der de er best.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 26 Feb 2010, 23:56

Ny info-lufttrykk- 8-lags dekk-kaldt vær:
I vinter har jeg testet med å prøve med lite lufttrykk...3,5 -4 psi i terrengkjøring...resultat...dekket er kaldt og løsner lett fra felgen ved lett press fra siden....i Ed i Sverige i vinter mistet jeg trykket i begge bakhjulene...litt snodig...for det skjedde ikke med forhjulene...har brukt 7 psi etter dette og da holder de seg på plass. (som anbefalt)
Grunnen til at det er problemer med dekket ved lite luft og kaldt (-12) er bl.a. at det er 8-lags dekk og til dels stive sider...merker NESTEN ikke at du kjører på felgen. Hmmm.
I sommer var det ikke noe problem i Gledeslia og kjøre på 3,5 psi- så litt mer info ble det.
Veldig fornøyd med disse dekkene selvfølgelig- men må teste og finne ut av ting [oh yes]
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg smaug » 27 Feb 2010, 11:32

Må si at jeg synes 8 lags dekk på en atv høres drøyt ut. Jeg vil ikke ha 8 lags dekk på bilen min engang fordi det suger.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 27 Feb 2010, 15:57

Nå var det 8-lags som skulle testes ut...som er et ATV/UTV dekk som det står på dekksiden. Om det suger eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om. Men som multidekk dette er- har du god kontroll på det i svinger/kantinger da det ikke vrenger eller vrir seg- holder formen sin. Merker meget stor forskjell fra orginaldekkene. Skulle jeg hatt et rent terrengdekk hadde jeg valgt 4-lag og 12" felg- men det er ikke tema her i testen. [smiil]
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg smaug » 27 Feb 2010, 16:39

Hmm, det er et godt poeng da fordi det føles som ACT dekket gir seg sinnsykt mye i sving, men samtidlig er det jo også veldig komfortabelt over stein og småhumper.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg pajlabb » 27 Feb 2010, 17:22

Dekk som bretter seg ved sideveis forflytning på svart vei, suger hardt ! [forbannet]
Brukerens avatar
pajlabb
Villmarks sjef
 
Innlegg: 700
Registrert: 30 Nov 2007, 22:49
Bosted: Andebu, Vestfold

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg gkjernaas » 09 Mar 2010, 10:00

Kommet fram til en endelig beslutning på slitasje enda eller?

Og hvor store spacere har du foran og bak? Ser jo ut til at bakhjula følger sporene til framhjula, tross like brede felger foran og bak, og likt innpress!?
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg scaniacruiser » 30 Mai 2010, 02:47

hvordan oppfører Grim reaper-dekka seg på våt/glatt veibane?

Ellers takk for meget god info!
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: Test av GBC Grim Reaper "all terrain dekk"

Innlegg Torre » 15 Jun 2010, 23:06

hei-da er det på tide med litt info igjen:)
Til siste spørsmål: Dekkene er meget gode for slittasje- så lenge forstillinga er riktig-og det er den ikke på orginale 2010 modellene av de med kubikk over 650...men det er en annen skål.

Veldig bra mot slittasje...tror det kommer litt av mønsteret også.
Hvordan det er på vått og glatt føre,,,nja, det er ikke noe bedre en andre vil jeg si. Har ikke så mye å sammenligne med.
Jo bredere dekk- desto mindre marktrykk pr.kvm.cm....ergo...kan slepe godt i rundkjøringer med regnvått asfalt og litt provosering- men de gjør vel alle.

På snøføre er de veldig bra- fikk testet de i vinter....kom mye lengre en orginale hjul i ca. halvmeter dyp snø...nå hadde jeg plast bukplate og ikke den andre...så hadde nok en fordel av det også

Prøvde snu hjula å sette forhjula bak og versa. Da ble det risting....så får jeg snu "et og et" og finne ut hvem det er som er i ulage- og prøve få det bedre ballansert -vis det går da.

Bilde

Merker seff ingen ting til det når det er bak- setter jo d beste foran...fordel der er at du har litt fler dekk og ta av vis det må sjongleres litt...dekkene er jo like brede [oh yes]
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Forrige

Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest