Hva! er'n dau?, tenker folk, når de ikke ser oppdateringer om Chineseren. Men det er lite nytt om kineseren for tiden.
Den har nå klart ca totalt 300 km på vei uten store problemer (hvis man ser bort fra dårlig forgasser).
Jeg klarte og brenne tippmotoren (denne er fikset).
Den har fått montert fjernkontroll på vinsjen.
Forstillingen er justert. Vet ikke hvor mye spissing den hadde, men det var 5-6 mm når den var jekket opp. Kunne vært ca 40-50 mm når den sto på hjulene uten jekk, så jeg justerte dem en tanke ut (endeledd ble skrudd 21 mm ut) Jeg havnet på ca 2 mm
Bilde 1.
Jeg tok ett 15 meters pvc måleband (det var det jeg hadde) og surret rundt atv. Båndet ble lagt over skjæret og klemt fast når det fluktet med bakhjulet.

Bilde 2.
Her er snoren dratt frem til skjæret.

Bilde 3.
Her er venstre famhjul satt i paralell med snoren som ligger paralelt med bakhjulet.

Bilde 4.
Her er framhjulet på høyre side etter at snoren er lagt paralelt med høyre bakhjul

Grunnen til at tippsylinder brant er at den sto og kjørte tipp ned i ca 10 minutter. Endestoppen nedover virket jo ikke. Fine med at den brant var at jeg måtte fikse det. Her ble en 24 volts aktuator bygget om til 12 (byttet motor) og montert. Orker litt mindere en den orginale, men er dobbelt så kjapp. Tipper glatt planet når det er helt fult med grus.