[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - polaris 500efi eu traktor kjøp

polaris 500efi eu traktor kjøp

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg polaris500. » 23 Mar 2013, 20:46

hei. har tenkt litt på å kjøpe en polaris 500 efi eu traktor. for jeg vil heller ha atv en moped er det noen som har erfaringer med polaris 500.
polaris500.
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 23 Mar 2013, 20:41
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg dkl » 24 Mar 2013, 09:08

Hei.
Har ein 2010 500 sportsmann efi, bruker den til å kjøre langs veg , til å kjøre ut vinterveden med å til beitepusser, å den fungerer utmerket til di formåla.
Så løp å kjøp;-)
Polaris sportman 500 EFI 2010 mod
dkl
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 26 Jan 2013, 10:13
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg Polaris500efi » 24 Mar 2013, 11:56

ok takker for svar
Polaris500efi
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 23 Feb 2013, 21:07
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg LN-TAL » 03 Apr 2013, 17:53

Vil du høre min mening ?

Jeg hadde aldri kjøpt polaris. Grunnene er for det første at jeg aldri har likt polaris. Jeg har kjørt polaris snøskuter, det er noen tunge, store flak som jeg stort sett forbinder med skruing,

For det andre, se rundt på nettet, f.eks her på forumet, hvor mange som sliter med (spesielt front) diffene. Belter virker det som om polaris ikke tåler i det lange løp, da går diffen med en gang.

Og dessuten har ikke polaris ekte firehjulstrekk i mine øyne. Det er fortsatt en bakhjulstrekker, helt til det begynner og spinne. Fungerer det ? tjaa, det gjør vel det, men jeg ser på dette som ett firehjulstrekk mest til veikjøring. Spesielt beltkjøring i snø så virker dette på meg som ett ganske håpløst system.

Når jeg funderte på hvilken atv JEG ville ha så stod jeg etter noen uker igjen med yamaha grizzly og honda. Valget for min del falt til slutt på yamaha grizzly. Grunnen til at den ble valgt fremfor honda var rett og slett forhandlernettverket og det praktiske med registrering som eu traktor osv.

Sikkert endel polaris førere som blir sure på meg nå. Men husk at dette er MIN mening. Jeg kan også være enig i at polaris er greit om du skal kjøre mest på vei osv. Men for min del som er mest i skogen, drar tung tømmerhenger osv, samt skal på med belter, så er jeg veldig glad for at jeg har en grizzly og ikke en polaris.
LN-TAL
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 30 Jan 2013, 21:15
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg #3grina`n » 03 Apr 2013, 20:29

word.... ganske bra å sammenligne en snøscooter mot en atv... [oh yes]
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg smaug » 03 Apr 2013, 22:55

Dette blir tullete. Polaris snøscootere er helt ok og har i mange år vært kjent for å være lettkjørte. De er kanskje ikke ledende lenger men lager meget kapable snøcootere. At atvene er litt overkonstruert, noe jeg mener er typisk moderne amerikansk kan være men om valget er Yamaha eller Polaris er ikke valget vanskelig å ta. Da blir det Polaris. Yamaha blir for gubbete. Belter er ikke noe tema uansett, til det finnes det bedre kjøretøy, feks en Polaris snøscooter. Yamaha snøscooter er jo helt ubrukelig.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg Finnbjart » 04 Apr 2013, 10:49

Polaris har vel strengt tatt den letteste klatremaskinen på markedet nå for tiden, meget lettkjørt skal den visst også være.
Snakker da om klatremaskiner da touring- og arbeidsmaskiner ofte er tunge og ikke laget for å være mest mulig lettkjørt.
Yamaha har vel de tyngste scootere da de går kun for firetaktsmotorer som uten turbo blir tunge i forhold til effekt.
Har kjørt de med turbo også og de fortsatt tunge maskiner!
(Jeg kjører forresten ski doo summit xp 2008 selv)

Uansett tilbake til atv så stod vel valget mitt mellom can am og polaris da de lager gode all round maskiner. (outlander og sportsman)
yamaha grizzly blir vel mer renraset arbeidsatv(?) og jeg ønsket en allrounder til både sommer og vinter, nytte og fornøyelseskjøring.
Polarisen min har jeg nå utstyrt med tatou 4S belter med nedgiret belter bak, dette fungerer meget bra og holdbarheten vil vel vise seg etterhvert.

Dette er mine meninger om den saken :)
Finnbjart
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 06 Feb 2013, 22:00
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg Polaris500efi » 04 Apr 2013, 20:01

kommer mest til å bruke den på vei men også til og kjøre ut litt ved i fra skauen.
Polaris500efi
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 23 Feb 2013, 21:07
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg Pol800aris » 04 Apr 2013, 20:42

hehe, dette ser ut til å bli en artig tråd:p

- Snøscooter vs ATV : Vel, blir vel som å sammenligne trøsykkel vs motorsykkel [smiil]
- Polaris sin AWD kobler inn automatisk når man trenger det (uten i spinne av betydning), ergo man sliter mindre på drivverket ved normal kjøring. Har ikkje japse ATV bryter som man må aktivere for å kjøre 4WD?
- Er vel også en grunn til at "alle" som kjøper ATV til bruk i næring velger Polaris.
- Antall brukere her på forumet med Polarisproblemer kan virke som mange MEN med tanke på antall maskiner som ruller på vegane så er jo antallet veldig få.
- Yamaha Grizzly er solide maskiner, ingen tvil om det, men er dei brukandes på veg? Skjølv har eg kun kjørt Grizzly på isbane....
- Smaken er som baken! Eg har valgt Polaris og er veldig godt fornøgd med det. Kjøper gjerne polaris igjen, eller Can-Am, kansje Arctic Cat? Japse ATV? Neitakk:)
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg #3grina`n » 04 Apr 2013, 21:06

jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dere sier at awd kobler inn automatisk, har hatt polaris i alle år, å min kobler inn kun når jeg bruker bryter.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg LN-TAL » 04 Apr 2013, 22:13

På grizzly så må du selvfølgelig slå på firehjulstrekk ja, akuratt som på polaris. Men har du først slått det på så HAR DU 4x4, og ikke som polaris hvor du fortsatt har bakhjulstrekk.

Jeg mener jo at grizzly er brukelig på vei, jeg kjører litt på vei selv. Jeg skal ikke nekte for at polaris muligens er bedre etter veien. Men personlig kjøper jeg ikke traktor for å kjøre på veien heller. Det skal også nevnes at jeg aldri har kjørt polaris firehjuling. Men jeg har noen hundre (kanskje noen tusen?) timer på big boss. Mesteparten i terrenget og skibakker.

#3grina'n: når du ikke engang vet hvordan awd på polaris virker så er det kanskje like smart og holde kjeft i en sånn diskusjon, OH YES ! :)

Jeg bruker atven definitivt mest i skogen, og ellers til litt brøyting, kjøring av diverse ting og tang på hengeren og ellers annet gårdsarbeid. Og jeg kommer aldri til å kjøpe polaris med fire hjul. Akuratt som jeg aldri igjen kommer til å kjøpe polaris (eller yamaha) snøskuter. ATV skal være grizzly, honda eller can am. Snøskuter skal være lynx.
LN-TAL
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 30 Jan 2013, 21:15
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg LN-TAL » 04 Apr 2013, 22:17

Forøvrig så påståes det at det er så utrolig mange polaris atver som ruller etter veien. Jeg har ingen tall, men jeg nekter å tro at det er sååå mange flere polariser enn yamahaer. Hvor mange tråder er det om folk med problemer på grizzly her kontra polaris ? Aldri i veden om jeg tror at tallet på antall maskiner ute i drift er såååå forskjellig.

Alle i næring bruker polaris ? Jaha, her oppe er det ihvertfall ingen som bruker polaris firehjuling som jeg kommer på. Det er rktignok noen big boss. Men grizzlyer er det mange som bruker i næring her oppe.
LN-TAL
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 30 Jan 2013, 21:15
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg Finnbjart » 05 Apr 2013, 07:49

et kjapt søk på finn så ser du ca hvor mange av de forskjellige atv merkene som er i omløp
Blir ikke helt rett men gir et ca bilde.
306 polaris mot 126 yamaha så det stemmer nok at det er endel mer polaris i omløp
Finnbjart
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 06 Feb 2013, 22:00
Stolt fører av:

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg #3grina`n » 05 Apr 2013, 13:19

ln-tal... nå prater du mye piss... dette blir for dumt
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: polaris 500efi eu traktor kjøp

Innlegg LN-TAL » 05 Apr 2013, 14:19

Jaha ? Nå er jeg spent, så kanskje du kan forklar meg da hvordan firehjulstrekket på polaris fungerer ?
LN-TAL
80ccm
 
Innlegg: 24
Registrert: 30 Jan 2013, 21:15
Stolt fører av:

Neste

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester