Dingo78's SMC Mistral 250

En hel seksjon der du kan skryte hemmningsøst av ditt kjøretøy, legge ut bilder osv..

Dingo78's SMC Mistral 250

Innlegg dingo78 » 15 Des 2008, 00:10

Litt sent ute med dette, har jo hatt mistralen i nesten et år nå.

Vinteren 2006 var jeg innom Arne's Motor på Danmarksplass i Bergen og handlet meg en fabrikkny SMC Mistral 250.

(Her er den helt orginal)
BildeBildeBilde
Sist endret av dingo78 den 15 Des 2008, 00:16, endret 1 gang
Frank Knoph - Bergen
2006 SMC Mistral 250
dingo78
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Jun 2007, 21:02
Bosted: Bergen

Innlegg dingo78 » 15 Des 2008, 00:15

Så snart våren kom over oss handlet jeg inn spacere, drevkit, ktm-handguards og et par ekstralys som lå i restekassen hos bilextra.

(Før spacere oppe, etter spacere nede)
BildeBilde
BildeBilde

Spacerene er av aluminium. Qmax 2x35mm framme 2x45mm bak.
Veldig fornøyd med disse, sykkelen ble MYE bedre å kjøre på vei.


Nytt drev (32 tenner) kom også på sammen med en ny DID kjede.
BildeBilde

Ekstralys er kjekt å ha.. Fant disse billig på bilekstra.
BildeBilde

Og så fikk jeg tak i et par KTM-Handguards som jeg fikk til å passe.
BildeBilde

SÃ¥ slik ser den ut den dag i dag.
Bilde
Frank Knoph - Bergen
2006 SMC Mistral 250
dingo78
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Jun 2007, 21:02
Bosted: Bergen

Innlegg dingo78 » 15 Des 2008, 00:19

Har jo litt planer for sykkelen framover.

--Øke stabiliteten
Nye forlengede A-armer + forlenget bakaksling.
Forlengning av Svingarm (Vil gjøre den mer retningsstabil)

--Slippe løs effekten.
Komplett rustfritt eksosanlegg
Ny dyse/Trimforgasser
Modifisering av luftboks eller åpent luftfilter.

--Comfort
Varme... need I say more?


Ellers må jeg finne en måte å utvide bensintanken på, 8 liter er litt lite synes jeg.
300cc kit ,senkesett og annen morro er også i tankene, men det får jeg se på senere.


Stort mer er det ikke å si om denne akkurat nå. :-)
Frank Knoph - Bergen
2006 SMC Mistral 250
dingo78
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Jun 2007, 21:02
Bosted: Bergen

Innlegg E.F.I » 15 Des 2008, 00:51

Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Innlegg Hitman » 15 Des 2008, 01:48

Kul sykkel, Dingo!

Velkommen i klubben , blir spennende å se hvordan sykkærn blir etter alle modifikasjonene til våren!

Now I Can - Can Am 650 Max Xt 2009

Bilde
Brukerens avatar
Hitman
Astral-Koala
 
Innlegg: 589
Registrert: 02 Aug 2008, 02:29
Bosted: Follo

Innlegg dingo78 » 15 Des 2008, 02:25

Frank Knoph - Bergen
2006 SMC Mistral 250
dingo78
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Jun 2007, 21:02
Bosted: Bergen

Innlegg BeerBandit » 15 Des 2008, 07:31

Ah, kul sykkel ja! :) Mye fordi jeg har hatt klin maken sjøl, hadde et fint år på den. Får tilbake mye gode minner av å se på bildene. hehe
Jeg gjorde ikke stort med min, den fikk ny dyse og sports-luftfilter, og bytta lyddemperen til åpnere modell.
Ekstralys ble også selvfølgelig montert, originallampa var ikke mye å slå ryggen i taket for.
Men ser du ikke har nerfbars, det er noe jeg ville spandert på meg. Fine å strekke beina på når du er på langtur, og absolutt fine å ha om du leker litt og beina glipper av fothvilerne.. -Pluss at det ser pent ut. :)

Moro å se at du har såpass store planer for den, jeg måtte legge ned mine atv-planer den gang fordi jeg trengte noe som takla lenger avstand bedre.
:oops:

-Eirik
2001 Polaris Big Boss 500 6x6
BeerBandit
250ccm
 
Innlegg: 64
Registrert: 18 Nov 2008, 08:18
Bosted: Sør-Troms
Stolt fører av:

Innlegg Grizzly700 » 15 Des 2008, 11:40

Hordaland All Terrain & Touring Club
2007 Can-Am Outlander Max XT 800
2007 Yamaha Grizzly 700
Brukerens avatar
Grizzly700
800EFI
 
Innlegg: 565
Registrert: 08 Jul 2007, 19:21
Bosted: Fusa

Innlegg Bjork » 16 Des 2008, 00:01



Det enkleste er ofte det beste! :lol:


Flott kjøretøy dingo78! :grin:
2007 Can-Am Outlander MAX 800 EFI
Bilde
Bjork
Skogens Konge
 
Innlegg: 1695
Registrert: 27 Aug 2007, 18:41
Bosted: Kristiansand
Stolt fører av:

Innlegg dingo78 » 16 Des 2008, 01:28

Joda.. Har mange reservekanner. Men er gått lei av å dra rundt på dem.
+ at med større tank får jeg faktisk brukt bagasjebrettet til noe annet.

Dessuten, hadde jeg bare gått for enkleste løsning så hadde jeg aldri fått gjort med verken bil eller quad. Enkleste ville jo vært å beholde alt orginalt. ;-)
Frank Knoph - Bergen
2006 SMC Mistral 250
dingo78
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Jun 2007, 21:02
Bosted: Bergen


Gå til Medlemmenes Garasjer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester