Banshee

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Banshee

Innlegg honda4life » 30 Apr 2009, 16:13

honda4life
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mar 2008, 02:03

Innlegg MaxMekker » 30 Apr 2009, 19:13

Runar Holm

Harley Davidson Ultra Glide Classic
MaxMekker
Tusenkunstner
 
Innlegg: 1267
Registrert: 23 Mar 2007, 21:07
Bosted: Bamble

Innlegg honda4life » 01 Mai 2009, 11:06

Er det virkelig orginalt 60 HK??
honda4life
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mar 2008, 02:03

Innlegg Rohnny » 01 Mai 2009, 11:11

Fant ved et søk på google 40hp på Banshee 350.
Mvh Rohnny

Kjører MC på 2 hjul.
Brukerens avatar
Rohnny
ATV Touring
 
Innlegg: 1683
Registrert: 24 Jul 2007, 15:07
Bosted: Bamble
Stolt fører av:

Innlegg :-) » 01 Mai 2009, 16:13

Her er litt fakta om Banshee :-)

The Banshee is a 347 CC two stroke, liquid cooled ATV produced by Yamaha.

Manufactured in Japan, the Banshee found a devout market in America from 1987 to 2006.

To celebrate the 50th Anniversary of Yamaha Motor Company, a special edition Yamaha Yellow/Black Banshee was launched.

The weight of the motorcycle is 386 Lbs and has a fuel capacity of 3.2 Gallons.

The Yamaha Banshee is available in colors like Team Yamaha Blue, White/Silver, Black Metallic/Stardust Silver (Special Edition) and Yellow/Black (50th Anniversary).

The engine of this vehicle has 37 Horsepower at 8000 revolutions per minute.

In the early models, the motorcycle had upper j-arms which was soon replaced by a-arms. 8Low seating ensures rapid and a balanced steering response for increased maneuverability.

The Yamaha Banshee had an MSRP of $6,449 (for the Special Edition models) and $6,199 for the regular models in the United States.

The Yamaha Banshee is ideal for hill-climbing and desert rallies
:-)
 

bashee

Innlegg floppy » 02 Mai 2009, 08:37

kjøper du en slik i vanlig bruksstand tror jeg nok du kan begynne å fylle opp verktøykassa med locktite lim..

Min erfaring er skal du bare kjøre på en grusvei eller liknende uten for mye hull og hopp, så er denne rå med tanke på maskinens turall... men skal du kjøre på bane eller ulent tereng, så funkker det ikke i det hele tatt.. du mister kraften på motoren så fort turtallet rammler.... ( jeg hadde også litt effektutstyr på min)

Mitt tips er at vis du skal bruke denne litt hardt og ikke ønsker og skru/etterstramme ting hele tiden så kjøpt deg heller en eller annen 450R :)

Bilde av min gammle banshee
ESR effekt anlegg, DASA innsugs plate, HOTCAM stg 2, HRC jetting, K&N filter. JC 11:1 stempel
floppy
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 28 Apr 2007, 06:36
Bosted: Grimstad

Innlegg Master » 02 Mai 2009, 12:47

Master
450ccm
 
Innlegg: 185
Registrert: 09 Mar 2008, 21:56
Bosted: Drammen, Buskerud

grill

Innlegg floppy » 03 Mai 2009, 07:44

ESR effekt anlegg, DASA innsugs plate, HOTCAM stg 2, HRC jetting, K&N filter. JC 11:1 stempel
floppy
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 28 Apr 2007, 06:36
Bosted: Grimstad

Innlegg honda4life » 04 Mai 2009, 11:46

Åssen trim vil dere anbefalle på den?
honda4life
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mar 2008, 02:03

trim

Innlegg floppy » 04 Mai 2009, 13:52

Mitt tips på Banshee er uten tvil effektannlegg ( komplett )

itillegg ville jeg ha byttet dyser og luft intaket på den..

Hadde styrt unna resten... dissen tingene gjør susen :-)... det var min efaring ihvertfall...
ESR effekt anlegg, DASA innsugs plate, HOTCAM stg 2, HRC jetting, K&N filter. JC 11:1 stempel
floppy
150ccm
 
Innlegg: 47
Registrert: 28 Apr 2007, 06:36
Bosted: Grimstad

Innlegg honda4life » 05 Mai 2009, 07:43

honda4life
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mar 2008, 02:03

Re: Banshee

Innlegg quad » 14 Nov 2009, 14:02

Banshee er en artig maskin.kan nok ikke henge med de moderne atv'ene på cross banen uten å modifisere litt,å det koster å få en banshee konkuranse dyktig.
vi har blitt for bortskjemte i dag etter 4 takt kom,bare å gi gass å den drar seg frem overalt hehe.
men den er tong å kjøre på bane,setter du på andre dempere å A armer å litt små fix i motor,så får dem andre på banen noe å bryne seg på hvis du tørr å presse den max ut å gire på riktig turtall,for du får ingenting gratis på en banshee.
slenger med ett bilde av meg selv [smiil] ,er fra litt jorde kjøring uten hopp,der trives den nok best med standard armer å dempere.

Bilde
Sist endret av quad den 14 Nov 2009, 14:14, endret 1 gang
quad
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 08 Nov 2007, 17:46

Re: Banshee

Innlegg quad » 14 Nov 2009, 14:08

til honda4life =
standard så er det 180-200 dyser på bansheen.,bare sett på 240 dyser å fjern snorkelen på luft filter boksen så holder du fint følge med nye 450 r å 700 raptor osv.
bare ikke fjern snorkelen før du har dyset om,da har du ikke bansheen så veldig lenge hvis du kjører hardt [sad]
eller så kan du bare kjøpe deg en brukt rd350 mc sykkel,å flytte over motor og lednings sett,da har du 63hk ca ,pga mc versjon kom med ypvs ventil osv.
quad
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 08 Nov 2007, 17:46


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron