Skifte / Kontrollere Drivreim

DS, Renegade, Outlander...

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 20 Sep 2010, 03:21

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Ice Can-Am » 20 Sep 2010, 14:10

Yes that's what i meant don't know why i wrote the belts after the CVT must have been talking about that recently lol,

Made in Japan is good especially from Deep Purple lol.
Can-Am 800 Max Xt 2008 - Mayerosch 15" Wheels with 215/75 tires.
Ice Can-Am
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 20 Jan 2009, 10:30
Bosted: Garður - Iceland.

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 20 Sep 2010, 17:05

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Wikingen » 21 Sep 2010, 01:07

Polaris CVT-system is 100% TGB, too. [oh yes]
TGB (Taiwan Golden Bee) is the main manufacturer of CVT-systems worlwide, and delivers systems for most brands of ATV's Scooter etc.
TGB is mainly into the "hardware" of the CVT-systems, and uses sub-contractors for most of the belts.

Regards

PS: The "Golden Bee" is a sacred folklore thing in Taiwan, and is not to be taken lightly.
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 21 Sep 2010, 04:53

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 06 Nov 2011, 20:16

Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 07 Nov 2011, 15:33

Fikk pris fra AK Maskiner (Åsane) i dag på ny Reim orginal med vare nr 715900024 : pris : 497,-
Til min 2006 modell Bombardier Outlander MAX 400 XT....
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 08 Nov 2011, 05:40

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 09 Nov 2011, 08:09

Ref Reimen.
Kjøpte reimen på AK maskiner Åsane i går : den som stemte med varenummeret hadde riller på begge sider. Ut fra det jeg har lest her på forumet er denne for 800 og ikke 400.
Snakket med han på verkstedet og han sa at den med riller på begg sider funker på alle og er sterker.
Denne er også 200 NOK billigere enn en uten riller. Det som jeg ble mere usikker på er at den nye virker som har større diameter enn den gamle..
bilder her:


Bilde

Arild
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 09 Nov 2011, 13:24

Har aldri hørt at man kan bruke en v-twin reim på en 400 - det er ikke sikkert at den har den samme skrå vinkelen en gang. Skeeeeeeeeeeeeptisk.
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 09 Nov 2011, 18:57

Hm, jeg er veldig usikker nå.
Vinkelen på reimen kan det se ganske likt ut som den gamle, dvs den nye med riller på begge sider er høyrere.
Kan si det slik at selve rillene på toppen er den delen av reimen som er høyere, men vinkelen forøvrig ser ut som å være lik.

Ut fra delekatalogen til BRP http://epc.brp.com/ og min 2006 modell Outlander MAX 400 XT så er dele nummeret på reimen : 715900024.

Det var dette jeg oppga til AK maskiner.

Nå jeg kom i butikken var det den med riller på begge sider hun fant frem og sa at det var den jeg skulle ha ihht delenummeret.
Men nå jeg leser delenr som er trykket på denne reimen så er det 715000302, ikke samme delenr som den jeg hadde bestilt : 715900024
Jeg fant delenr 715000302 i brp katalogen, men da under f.eks Outlander Max 800R EFI, 2011

Jeg snakket som sagt med han som er på verkstedet og han sa at han hadde vært på kurs hos BRP og blitt fortalt at den forsterkede reimen med riller på begge sider kan brukes på alle outlanderene...
Variatorsystemet var lik på alle sa han.

Han var ikke kjent med at man må bruke Isoflex på enveislageret, men så det selv når han slo opp i service manualen.
Han skulle snakke med BRP om det kun var denne han kunne bruke - han hadde brukt det "vanlige" BRP syntetiske fettet.

Jeg tror det må være denne han har brukt : XP-S Synthetic Grease


Jeg leste en forklaring på hvorfor man må bruke isoflex og ikke noe annet (vel og merke i et forum for snøscootere):
"isoflex is gas retardant, standard grease is not. The grease he put in will slowly dissipate, will cause crank failure".


Fant dette når jeg googlet nummeret 715000302 :

Vel og merke ikke en orginal reim:

passer til :
Type Merke Volum Årsmodell Modell
ATV Can-Am 800 2006 - 2011 Outlander 800
ATV Can-Am 800 2006 - 2011 Outlander 800 XT
ATV Can-Am 800 2006 - 2011 Outlander 800 Max XT
ATV Can-Am 500 2007 - 2011 Outlander 500 Max
ATV Can-Am 500 2007 - 2011 Outlander 500 XT
ATV Can-Am 500 2007 - 2011 Outlander 500 Max XT
ATV Can-Am 500 2007 - 2011 Outlander 500
ATV Can-Am 800 2009 - 2011 Outlander 800 Max LTD
ATV Can-Am 800 2010 - 2011 Outlander 800 XT-P
ATV Can-Am 800 2011 - 2011 Outlander 800 X MR
ATV Can-Am 800 2011 - 2011 Outlander 800 X XC
ATV Can-Am 650 2006 - 2011 Outlander 650 XT
ATV Can-Am 650 2006 - 2011 Outlander 650 Max
ATV Can-Am 650 2006 - 2011 Outlander 650
ATV Can-Am 650 2006 - 2011 Outlander 650 Max XT
ATV Can-Am 800 2006 - 2011 Outlander 800 Max

Nå jeg så sjekket på delenummeret jeg fant i delekatalogen for min sykkel : 715900024 så fikk jeg denne (ikke orginal):



passer til :

Type Merke Volum Årsmodell Modell
ATV Can-Am 400 2004 - 2011 Outlander 400 XT
ATV Can-Am 400 2005 - 2011 Outlander 400 Max XT
ATV Can-Am 330 2003 - 2005 Outlander 330
ATV Can-Am 400 2003 - 2011 Outlander 400
ATV Can-Am 400 2004 - 2011 Outlander 400 Max

Jeg får ikke testet den nye reimen i kveld og er litt usikker på hvor lurt det erå prøve den før jeg er sikker på at BRP kan bekrefte / avkrefte at jeg kan bruke denne.

Det som også er rart er at denne nye reimen med riller på begge sider er billigere enn den uten riller på utsiden..

Kan forskjellen på omkretsen bety noe/mye ?
Den gamle er 91,5 cm utv. og 84 cm innv.
Den nye er 96 cm utv. og 86,5 cm innv.
(Målt med madammens "diett" målebånd...)

Arild
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 09 Nov 2011, 20:32

Jeg synes det er merkelig at 400 maskinene plutselig skal gå over til v-twin reimer - og det er merkelig at han har brukt ""vanlige" BRP syntetiske fett" på enveisclutchen - jeg har selv forsøkt flere forskjellige fettyper der, og det går en stund... men så går det ikke lenger - fettet blir hardt, og "kaker"seg - men, hvis ak maskiner sier det er riktig, så er det nok riktig - mye rart har jo skjedd i verden - for over 2000 år siden var det jo en kar som gikk på vannet. Men jeg er dobbelt skeptisk.
Ændersen
(og..etter at jeg begynte å brukek isoflex, har jeg ikke hatt noe problem med enveisclutchen - åndenes makt eller riktig smøremiddel - hva vet jeg....)
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 09 Nov 2011, 20:59

Jeg sjekket nå kvitteringen fra AK maskiner.
art.nr som står der er
R52715900024
courroie entrain*V belt

Ikke at det gjør meg mer eller mindre sikker på at det er rett reim...

Ser dette nr slutter på samme som den som ligger i delekatalogen..

Arild
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg rr_a » 10 Nov 2011, 06:06

Du har sikkert sjekket partno. her..?
Det er 715900024 som er riktig reim. Hvis du lurer på om v-twin reim passer, så kan du jo ringe Moflaten i Skien og snakke med ekspertene der og få dette bakreftet/avkreftet, så slipper du å spekulere og evt. montere feil reim..
Ændersen den skeptiske
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Skifte / Kontrollere Drivreim

Innlegg Decca1226 » 10 Nov 2011, 07:41

Jepp. jeg sendte en mail til Terje på Moflaten i går med spørsmål om jeg kan bruke reimen med riller på begge sider på min 400.

Arild
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:

ForrigeNeste

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester