Hei,
Access 450 SM
2009 Mod
1 Syl 4 Takt
Har prøvd å dra på svinghjulet med nøkkel, det blir da litt tregt å dra rundt når stempelet når toppen for 2 gang (hører en "knirke" lyd fra sylinderen), 1 gangen stemepelet når toppen går det jevnt og fint rundt.
Kan det hende at det er noe med ventilene? eller er dette helt normalt?
Problemet er da når jeg setter inn tennplugg og prøver å starte motoren med el.starteren under kompresjon, så orker den ikke dra svinghjulet over det partiet hvor det blir tregt.
Har fått til å starte motoren ved å koble til et bil batteri, syntes uansett ikke dette skal være nødvendig for at den skal orke å rotere. (Har byttet batteri til en gelè batteri fra biltema med samme apere timer, kan dette ha svakere start apere??)
Med ATV'n på bukk og hjulene fri, kan jeg hjelpe den over det partiet hvor det går tregt, og da orker den å gå en hel runde rundt før den stopper på samme sted igjen.
Etter 5minutter på tomgang så blir fremre del av eksosrør rødglødende (ikke vært tilfellet tidligere), forrige eier har tatt ut "innmaten" i bakpotten, usikker på om dysen er byttet etter dette.
Har som sagt aldri lyst rødt av eksospotten tidligere, selv om den har vært svært varm. (har hatt ATV'n i ca 2år nå)
Indikatoren som viser at motoren er for varm, har ikke tent enda, turte ikke la den gå stort lenger da det lyste opp....
La merke til at "gitteret" som sitter på viften utenpå radiatoren hadde smeltet, dette kan da ikke være normal temperatur??
Håper på noen tips om hva dette kan bli forårsaket av
Mvh
Magne